مقایسه صرافی های آنلاین داخلی | بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

ممکن است شرایط دشوار صرافی های خارجی شما را نیز از کار کردن با آن‌ها منصرف کرده باشد، خوشبختانه صرافی‌های داخلی زیادی وجود دارند که می‌توانید مبادلات ارز دیجیتال خود را در آن‌ها انجام دهید. در این مطلب به معرفی صرافی های آنلاین داخلی خواهیم پرداخت و شرایطشان را مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه صرافی های آنلاین داخلی | بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

مقایسه صرافی های آنلاین داخلی

همان‌طور که در مطلب مقایسه صرافی های خارجی بیان کردیم، ورود به دنیای ارزهای دیجیتال نیازمند انتخاب و ثبت‌نام در یک صرافی است. معتبرترین و بهترین صرافی های موجود در خارج از کشور مستقر هستند و بیشترشان به دلیل تحریم‌ها برای کاربران ایرانی مسدودند، به همین دلیل خیلی از فعالان ارزهای دیجیتال تصمیم به استفاده از صرافی های داخلی می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: مقایسه صرافی های آنلاین خارجی | بهترین صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

لازم به ذکر است که حتی اگر از صرافی های خارجی استفاده کنید، برای تبدیل ریال به رمزارز و ارسال آن به صرافی خارجی یا برعکس آن، نیاز به یک صرافی داخلی خواهید داشت؛ بنابراین، شناخت و انتخاب یک صرافی مناسب امری بسیار حیاتی است.

پیش از آغاز مقایسه صرافی ها باید ذکر کنیم که کشورمان هنوز تجارت ارزهای دیجیتال را به رسمیت نشناخته است و قوانینی برای آن وضع نکرده است. در وب‌سایت پلیس فتا در قسمت "چند سوال و قانون شرعی در خصوص ارز مجازی" آمده است: « آیا خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال برای عموم مردم آزاد است؟ نامشخص ، هنوز قانون گذاری صورت نگرفته است. جرم نیست.»

حال نوبت به معرفی و مقایسه صرافی های آنلاین ارز دیجیتال داخلی است.

  1. نوبیتکس

صرافی ارزهای دیجیتال نوبیتکس صرافی نوبیتکس به گفته خود اولین بستر دانش‌بنیان مبادله ارزهای دیجیتال با تأییدیه معاونت فناوری ریاست‌جمهوری است. این صرافی از 13 ارز دیجیتال محبوب پشتیبانی می‌کند. احراز هویت در نوبیتکس در سه سطح مختلف انجام می‌شود که سطوح بالاتر سقف برداشت ریالی روزانه را افزایش خواهند داد.

سطوح احراز هویت در نوبیتکس به مدارک زیر نیاز دارند.

سطح اول: شماره همراه، اطلاعات کارت ملی، اطلاعات بانکی (کارت بانکی و شماره شبا)

سطح دوم: آدرس محل سکونت، کد پستی، تلفن ثابت، عکس تأیید هویت

سطح سوم: تکمیل و امضا قرارداد به‌صورت حضوری

حداقل برداشت ریالی روزانه در این صرافی 15 هزار تومان است و حداکثر نیز به سطح احراز هویت بستگی دارد. کاربران سطح اول تا 20 میلیون تومان، سطح دوم تا 300 میلیون تومان و سطح سوم تا 600 میلیون تومان می‌توانند به‌صورت روزانه برداشت کنند.

کارمزد مبادلات در این صرافی بر اساس حجم ماهیانه معاملات است و از هر دو طرف دریافت می‌شود. کارمزدها در جدول زیر ذکر شده است.

کمتر از 10 میلیون تومان 0.35 درصد
بین 10 تا 50 میلیون تومان 0.3 درصد
بین 50 تا 100 میلیون تومان 0.25 درصد
بیشتر از 100 میلیون تومان 0.2 درصد
  1. صرافی والکس

صرافی ارزهای دیجیتال والکس صرافی والکس توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف تأسیس شد. این صرافی از 9 رمزارز پشتیبانی می‌کند. احراز هویت این صرافی نیاز به یک سلفی با تعهدنامه و کارت شناسایی است. برای تأیید احراز هویت والکس همچنین به یک خط تلفن ثابت نیز نیاز خواهید داشت تا با تعیین وقت قبلی با شما تماس گرفته شود.

کارمزدهای مبادلات والکس به حجم مبادلات در سه ماه اخیر بستگی دارد. مقدار این کارمزدها در جدول زیر ذکر شده است.

کمتر از 20 میلیون تومان 0.4 درصد
بین 20 تا 50 میلیون تومان 0.35 درصد
بین 50 تا 100 میلیون تومان 0.3 درصد
بین 100 تا 200 میلیون تومان 0.25 درصد
بیشتر از 200 میلیون تومان 0.2 درصد

لازم به ذکر است کارمزد معاملات جفت ارز (برای مثال بیت کوین - تتر) در این صرافی ثابت است و 0.2 درصد در نظر گرفته می‌شود.

  1. صرافی کوین نیک

صرافی ارزهای دیجیتال کوین نیک صرافی کوین نیک که قبلا با نام تتربالک شناخته می‌شد، امروزه به یکی از گزینه‌های محبوب در میان فعالان ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. این صرافی اخیرا کوین نیک مارکت را راه‌اندازی کرده است که قابلیت‌های بسیار زیادی برای کاربران فراهم می‌کند. کوین نیک مارکت از 32 بازار پشتیبانی می‌کند.

احراز هویت کوین نیک نیز مانند والکس است و تنها تفاوت آن نیاز به تأییدیه کارت بانکی است.

این صرافی قابلیت‌های مبادلات اهرمی (Leverage) و مارجین تریدینگ (Margin Trading) را راه‌اندازی کرده است که در ایران منحصربه‌فرد است. توکن‌های اهرمی UP و DOWN (مانند BTCDOWN) نیز در این صرافی قابل مبادله‌اند.

کارمزد مبادلات کوین نیک نیز مانند نوبیتکس به حجم مبادلات در 30 روز گذشته بستگی دارد و برای سفارش‌دهنده و سفارش‌پذیر متفاوت است. درصد کارمزد معاملات این صرافی در جدول زیر آمده است.

حجم معاملات 30 روز گذشته سفارش‌دهنده سفارش‌پذیر
کمتر از ۵۰ میلیون تومان 0.29 درصد 0.33 درصد
بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان 0.19 درصد 0.25 درصد
بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان 0.15 درصد 0.2 درصد
بیشتر از ۳۵۰ میلیون تومان 0.15 درصد 0.18 درصد
  1. آبان تتر

صرافی ارزهای دیجیتال آبان تتر صرافی آبان تتر در ابتدا فعالیت خود را خریدوفروش تتر شروع کرد، اما اخیر به یکی از محبوب‌ترین صرافی های ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. آبان تتر نیز توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در سال 97 تأسیس شد.

آبان تتر از بیش از 100 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که بیشترین تعداد در میان صرافی‌های ایرانی است و آن را در میان رقبا متمایز می‌کند.

مدارک موردنیاز برای احراز هویت در آبان تتر تصویر کارت ملی، سلفی با کارت ملی و کارت بانکی است.

متأسفانه اطلاعاتی درمورد درصد کارمزد معاملات در سایت این صرافی ارائه نشده است. دیگر مشکلی که ممکن شما را از استفاده از آبان تتر منصرف کند، دارا نبودن اپلیکیشن موبایل است.

امیدواریم مقایسه صرافی های آنلاین داخلی برایتان مفید واقع شود و مبادلات پررونقی را در این صرافی ها تجربه کنید. نظر شما در مورد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی چیست؟ شما کدام صرافی را انتخاب کردید؟ نظرات خود را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر