مقایسه گلکسی S21 اولترا سامسونگ با آیفون ۱۲ پرو مکس

رسانه کلیک - در این مقاله  قصد داریم تا مقایسه گلکسی S21 اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس را باهم انجام داده و بگوییم انتخاب کدام یک برای شما بهتر است.

مقایسه گلکسی S21 اولترا سامسونگ با آیفون ۱۲ پرو مکس

سامسونگ گلکسی S21 اولترا بزرگترین و گرانترین مدل در خانواده اس ۲۱ است. بدیهی است که رقیب مستقیم آن، آیفون ۱۲ پرو مکس بوده که گرانترین و بزرگترین مدل در سری آیفون های ۱۲ است. در این مطلب قصد داریم تا دو گوشی قدرتمند سامسونگ و اپل را باهم مقایسه کنیم پس با ما همراه باشید.

در ابتدا باید بگوییم که هر دو این گوشی ها از جدید ترین سخت افزارهای موجود در بازار استفاده می کنند، همچنین می توانند بیشتر نیازهای روزمره شما را برطرف کنند. با اینکه این دو رقیب، شباهت های زیادی به یکدیگر دارند، ویژگی های هر کدام متفاوت است.
پس اگر قصد خرید یکی از این دو گوشی را دارید، این مقاله می تواند به شما کمک کند تا تصمیم درست را بگیرید.

مقایسه گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرومکس از لحاظ طراحی

گلکسی S21 اولترا دارای لبه هایی خمیده در پنل پشت است که در کنار یک مجموعه دوربین غول پیکر در گوشه سمت چپ قرار دارد.
پنل جلویی از یک طراحی تمام صفحه با کمترین حاشیه های ممکن بهره مند بوده و خمیدگی کمی دارد. همینطور یک حفره برای دوربین سلفی در بالا و وسط گوشی به چشم می خورد.
در مقابل، آیفون ۱۲ پرو مکس دارای طراحی بسیار تخت در پنل پشت و جلو خود است. پنل پشتی از جنس شیشه بوده و دارای صفحه نمایشی با کمترین میزان حاشیه در سری گوشی های تولید شده توسط این شرکت است. اما به جای استفاده از یک حفره برای دوربین جلو، از طراحی ناچ (بریدگی بالای صفحه) بهره می برد.
مجموعه دوربین های پشت این گوشی کوچکتر از گلکسی اس ۲۱ اولترا بوده و حالتی مربعی شکل دارد، درحالی که مجموعه دوربین های رقیبش حالت مستطیلی شکل دارد.
آیفون ۱۲ پرو مکس در اندازه ۷.۴ × ۷۸.۱ × ۱۶۰.۸ میلی متر و گلکسی اس ۲۱ اولترا در اندازه ۸.۹ × ۷۵.۶ × ۱۶۵.۱ میلی متر عرضه شده اند. در نتیجه گوشی سامسونگ کمی بلند تر و ضخیم تر است اما عرض آن کمی از آیفون کمتر است. وزن هر دو آنها دقیقاً ۲۲۸ گرم است.
هر دو این گوشی ها از گواهینامه IP68 پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم هستند. در آیفون مقاومت در برابر آب تا عمق ۶ متر و برای ۳۰ دقیقه بوده، درحالی که مقاومت گلکسی سامسونگ، ۱.۵ متر و برای ۳۰ دقیقه است.
درباره رنگ ها باید گفت که گلکسی اس ۲۱ اولترا در دو رنگ مشکی و نقره ای مخصوص سامسونگ و آیفون ۱۲ پرو مکس در چهار رنگ نقره ای، طلایی، خاکستری و آبی اقیانوسی عرضه می شود.

صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا، ۶.۸ اینچ تخمین زده شده است که نوع اولد خمیده بوده که رزولیشن آن ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ بوده و از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند. در نسل قبلی شما نمی توانستید بالاترین نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را با رزولیشن بالا داشته باشید. اما در این گوشی امکان استفاده از نرخ تازه سازی بالا در هر رزولیشنی، امکان پذیر است.
آیفون ۱۲ پرو مکس یک صفحه نمایش بزرگ دارد که در حقیقت بزرگترین صفحه نمایشی است که این شرکت تا به حال برای گوشی های خود عرضه کرده است. اما کمی کوچکتر از رقیب خود بوده و اندازه آن ۶.۷ اینچ است.
فناوری صفحه نمایش آیفون اولد اما از فلت است. رزولیشن آن ۱۲۸۴ × ۲۷۷۸ بوده که از نظر تراکم پیکسلی ۴۵۸ است درحالی که تراکم پیکسلی گلکسی مورد بحث ۵۱۵ است.
در حال حاضر تست های صفحه نمایش اس ۲۱ اولترا به دلیل جدید بودن آن هنوز انجام نشده است اما چیزی که می دانیم این است که سامسونگ هر سال بهترین صفحه نمایش بین گوشی های دنیا را عرضه می کند. اما با توجه به تست های انجام شده روی آیفون، ما به آن پی بردیم که این گوشی صفحه نمایشی بسیار روشن داشته و دقت نمایش رنگ ها بسیار بالا است.

مقایسه گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرومکس از لحاظ دوربین

مجموعه دوربین های گلکسی اس ۲۱ اولترا از چهار لنز تشکیل می شود: لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۸، لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق وسیع (اولترا واید) با دیافراگم ۲.۲، یک لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۴ (قابلیت زوم سه برابری اپتیکال را دارد) ، یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی دیگر با دیافراگم ۴.۹ که از زوم ده برابری اپتیکال پشتیبانی می کند. دوربین جلو این گوشی شامل یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۲ است.
مجموعه دوربین های آیفون ۱۲ پرو مکس نیز از چهار لنز تشکیل می شود اما مشخصات متفاوتی با رقیب خود دارد. این مجموعه شامل دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۶، لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق وسیع (اولترا واید) با دیافراگم ۲.۴، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم ۲.۲ (با توانایی بزرگنمایی ۲.۵ برابری اپتیکال) و یک لنز لایدار اسکنر است که برای اندازه گیری اجسام و کمک به اندازه گیری میزان عمق سوژه در هنگام عکاسی استفاده می شود و می تواند در زمینه واقعیت مجازی مفید باشد.

ممکن است که اعداد در آیفون زیاد جالب به نظر نرسند. اما تجربه ثابت کرده که اعداد در نشان دادن قدرت دوربین و عکاسی اهمیت چندانی ندارند. در تست های آینده مشخص خواهد شد که آیا گلکسی اس ۲۱ اولترا واقعاً تصاویر بهتری را می تواند ثبت کند یا خیر.

عمر باتری

درون اس ۲۱ اولترا یک باتری بزرگ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و در آیفون ۱۲ پرو مکس یک باتری با ظرفیت ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی گنجانده شده است.
هنوز مشخص نیست که عملکرد سامسونگ با این باتری بزرگ چه طور خواهد بود. اما در بررسی های ما مشخص شد که آیفون به راحتی یک روز را دوام می آورد. به علت وجود یک صفحه نمایش بزرگ و شارپ، مصرف باتری در سامسونگ سریع تر خواهد بود. با بررسی های آینده این مسئله روشن خواهد شد که کدام یک پر مصرف تر از دیگری است.
هردو گوشی ها از فناوری شارژ سریع سیمی و بی سیم پشتیبانی می‌ کنند. در گلکسی، قابلیت Power Share نیز وجود دارد که از طریق آن می توان وسایل شارژی دیگر را بصورت بی سیم شارژ کرد.

مشخصات کلی و قابلیت ها

هر دو این گوشی‌ها بسیار قدرتمند هستند زیرا از آخرین پردازنده های موجود در بازار استفاده می‌ کنند. گلکسی اس ۲۱ اولترا با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ (در آمریکا، چین و برخی کشور های منتخب شرکت) یا اگزینوس ۲۱۰۰ برای دیگر مناطق دنیا استفاده می کند.
در مقابل، آیفون ۱۲ پرو مکس از جدید ترین پردازنده این شرکت یعنی A14 استفاده می کند.

سامسونگ در نسخه های 12+128/256 گیگابایتی و 16+512 گیگابایتی عرضه می شود. حال آنکه آیفون ۱۲ پرو مکس فقط دارای ۶ گیگابایت رم است، اما این محصول نیز با حافظه اصلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
از آنجایی که هر دو این گوشی ها از فناوری 5G بهره می برند شما می توانید از نسل جدید ارتباطات موبایلی نیز استفاده کنید.
در مورد امنیت نیز باید بگوییم گلکسی اس ۲۱ اولترا از حسگر اثر انگشت درون نمایشگری و آیفون ۱۲ پرو مکس از فیس آی دی بهره می برند.
گلکسی S21 اولترا از اس پن و آیفون ۱۲ پرو مکس از مگ سیف پشتیبانی می کند که با استفاده از آهنربا به پشت گوشی می چسبد.
سیستم عامل اس ۲۱ اولترا اندروید ۱۱ بوده اما در آیفون شاهد آی او اس ۱۴ هستیم.

قیمت و زمان عرضه

قیمت گلکسی اس ۲۱ اولترا از ۱۱۹۹ دلار (برای نسخه ۱۲۸ گیگابایت) شروع می شود و اگر بخواهیم مستقیماً با آیفون ۱۲ پرو مکس مقایسه کنیم، باید بگوییم که نسخه 128 گیگابایتی آیفون با قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش می رسد.
در حال حاضر برای خرید آیفون نیازی به صبر کردن ندارید چرا که این محصول هم اکنون در بازار موجود است. درحالی که گلکسی S21 اولترا از ۲۹ ژانویه عرضه می شود و زمان تقریبی آن تا رسیدن به بازار ایران حداکثر تا اسفند ماه خواهد بود.

ارسال نظر