گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟ | از طراحی تا عملکرد

سامسونگ و شیائومی ۲ غول فناوری آسیای شرقی هستند و تا به امروز توانسته‌اند محصولات باکیفیتی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. شاید برای شما این سوال پیش‌آید کدامیک از این برندها نسبت به دیگری برتری دارد؟ یا به زبان ساده گوشی های شیائومی بهترند یا سامسونگ ؟

گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟ | از طراحی تا عملکرد

طی سال‌های گذشته شرکت سامسونگ همواره به عنوان قلب تکنولوژی و رهبر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند آسیا شناخته شده است. اما ورود شیائومی به میدان رقابت باعث شد تا غول کره‌ای در مقام خود دچار تنزل شود.

بنابراین سوالی که ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی را درگیر خود می‌کند این است که آیا واقعا شیائومی نسبت به سامسونگ عملکرد بهتری دارد؟

گوشی های شیائومی بهترند یا سامسونگ

طی ۳ سال گذشته ظهور شیائومی نه تنها سامسونگ بلکه برند آمریکایی اپل را نیز زیر سوال برده است. اما دلیل این مسئله چیست؟ آیا گوشی‌های تولید شده توسط شیائومی از کیفیت مناسبی بهره‌مند هستند؟

در ادامه محصولات ۲ شرکت سامسونگ و شیائومی را از جنبه‌های اساسی مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- طراحی

کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در زمینه طراحی معمولا محصولات مشابهی تولید می‌کنند. این بدان معناست اگر یک طرح جدید مورد استقبال کاربران قرارگیرد، دیگر شرکت‌ها نیز اقدام به تقلید از آن می‌کنند.

البته این مسئله تنها مربوط به حوزه تلفن‌های همراه نبوده و کمپانی‌های خودروسازی نیز معمولا به اصطلاح از یکدیگر کپی‌برداری می‌کنند.

اما اگر بخواهیم مستقیما سامسونگ و شیائومی را مورد از لحاظ طراحی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم معمولا غول کره‌ای از لحاظ ظاهری سعی بر این دارد تا گوشی‌های خود را بصورت کلاسیک و با بهترین مواد اولیه به بازار عرضه کند.

اما شیائومی سعی بر این دارد تا به دستگاه‌های خود جلوه‌ای جذاب داده و معمولا از طراحی گوشه‌های گرد در محصولات خود استفاده می‌کند. این شرکت سعی دارد با بکارگیری مواد اولیه ارزان‌قیمت‌تر نسبت به سامسونگ گوشی‌های خود را با برچسب قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه کند.

۲- نرم‌افزار

گوشی های شیائومی بهترند یا سامسونگ

همانطور که می‌دانید هردو این کمپانی‌ها رابط کاربری مختص به خود را دارند. برای مثال سامسونگ در گوشی‌های خود از One UI و شیائومی در تلفن‌های هوشمند خود از MIUI استفاده می‌کند.

در مقایسه مستقیم این ۲ رابط کاربری باید بگوییم شیائومی سعی دارد در کنار ارائه امکاناتی کاربردی، ظاهر نرم‌افزاری گوشی‌های خود را برای کاربران جذاب کند.

اما می‌توان گفت بسیاری از جذابیت‌های نرم‌افزاری محصولات این شرکت با مشکلات فراوانی همراه است و شیائومی در عرضه بروزرسانی‌های اندروید هنوز نتوانسته است جایگاه مناسبی میان رقبای خود پیدا کند.

این درحالی است که سامسونگ در عین داشتن رابط کاربری پخته و تقریبا بدون نقص امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

از لحاظ ارائه بروزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌توان گفت سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به شیائومی دارد.

۳- عملکرد

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است بحث عملکرد گوشی‌های این ۲ شرکت است.

اگر بخواهیم بگوییم در این زمینه گوشی های شیائومی بهترند یا سامسونگ می‌توان گفت هردو آنها از لحاظ عملکرد در رتبه بهترین‌ها قرار دارند و تفاوت‌های نامحسوسی میان آن‌ها وجود دارد.

برای مثال اگر بخواهیم درباره پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی‌های این ۲ شرکت صحبت کنیم باید بگوییم شیائومی همواره از چیپست‌های شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

اما سامسونگ درکنار استفاده از چیپست کوالکام سعی دارد تا نام پردازنده‌های خود یعنی اگزینوس را سر زبان‌ها بیاندازد.

بطور کلی می‌توان گفت شیائومی به دلیل استفاده همیشگی از پردازنده‌های اسنپدراگون نمره بهتری را می‌تواند نسبت به سامسونگ از آن خود کند.

البته این مسئله می‌تواند تنها به دلیل مشکلات داغ کردن چیپست‌های اگزینوس بوده و احتمالا در آینده غول کره‌ای بتواند به واسطه همکاری خود با کمپانی AMD به منظور توسعه پردازنده‌ها این مشکل را بطور کامل برطرف کند.

۴- دوربین

از جمله بخش‌های پرحاشیه تمام گوشی‌های هوشمند دوربین آنها است. اما در میدان رقابت سامسونگ و شیائومی کدام شرکت پیروز است؟

همان‌طور که می‌دانید سامسونگ سعی دارد با بومی‌سازی از قطعات تولیدی خود در محصولاتش استفاده کند. برای مثال لنزهای اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بکاررفته در پرچمداران این شرکت ساخته سامسونگ بوده و متاسفانه هنوز نتوانسته است کیفیت مطلوبی به کاربران ارائه دهد.

البته این به معنای بد بودن دوربین گوشی‌های سامسونگ نبوده و اگر بخواهیم آنها را طبقه‌بندی کنیم، کیفیت دوربین میان‌رده‌های این شرکت کیفیت معمولی داشته و مجموعه دوربین بکار رفته در پرچمداران غول کره‌ای بخصوص گلکسی اس ۲۱ اولترا در کنار کیفیت بالا، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این درحالی است که شیائومی با بکارگیری لنزهای تولید شده توسط سونی و گاهی مواقع سامسونگ، گوشی‌های خود را به دوربین‌های بسیار خوبی مجهز می‌کند.

برای مثال گوشی می ۱۱ اولترا یکی از شاهکارهای این شرکت چینی بوده و تصاویر خروجی از این دستگاه مورد رضایت بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

جالب اینجاست شیائومی نه تنها در پرچمداران، بلکه در گوشی‌های میان‌رده خود همچون سری ردمی کیفیت مطلوبی را ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

گوشی های شیائومی بهترند یا سامسونگ

اینکه بخواهیم بگوییم گوشی های شیائومی بهترند یا سامسونگ مسئله‌ای کاملا سلیقه‌ای است.

هردو این شرکت‌ها محصولات بسیار باکیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند اما از لحاظ قیمتی شیائومی همیشه سعی بر این دارد گوشی‌های خود را با قیمتی مناسب‌تر از سامسونگ به بازار عرضه کند.

البته این مسئله دلایل بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به پخش تبلیغ در محصولات این شرکت و عدم وجود شعبه‌های جهانی برای فروش محصولات شیائومی اشاره کرد.

اما در عوض سامسونگ با داشتن سرویس‌ها و شعبه‌های جهانی در سراسر کشورهای جهان هزینه‌های بیشتری را متحمل می‌شود بنابراین محصولات خود را با قیمت بیشتری عرضه می‌کند.

اما بطور کلی می‌توان گفت شیائومی یک برند جوان و کم‌تجربه است و در مقابل با یک کمپانی پخته و باتجربه وارد رقابت شده است.

اگر به دنبال خرید یک میان‌رده هستید پیشنهاد ما به شما خرید گوشی‌های شیائومی است اما اگر قصد خرید یک پرچمدار تمام عیار را دارید بدون شک سامسونگ می‌تواند در گوشی‌های اندرویدی بهترین انتخاب باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت روز موبایل ۱۸ شهریور

ارسال نظر