ممنوعیت ارز دیجیتال در این سه کشور رسانه‌ای شد!

رسانه کلیک – به نقل از Analytics Insight، ممنوعیت ارز دیجیتال در برخی کشورها اخیرا حسابی خبرساز شده است.

ممنوعیت ارز دیجیتال در این سه کشور رسانه‌ای شد!

بسیاری از کشورها مزایایی را که ارزهای دیجیتال در اقتصاد به وجود می‌آورند، مشاهده کرده و در حال وضع مقررات برای تنظیم آن‌ها هستند. اما برخی از کشورها به نگرش منفی خود نسبت به ارزهای دیجیتال ادامه داده و آن‌ها را برای اقتصادشان خطرناک می‌دانند.

در ادامه این گزارش سه کشور که ممنوعیت ارز دیجیتال در آن‌ها رسمی شده است معرفی شده‌اند.

ایران

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، اخیرا یک ممنوعیت تقریبا چهارماهه برای استخراج بیت کوین اعلام کرد؛ چراکه این کشور در بسیاری از شهرها با قطعی برق گسترده دست‌وپنجه نرم می‌کند. مسئولان کشورمان بر این باورند که با ممنوع کردن استخراج ارزهای دیجیتال قادر به جلوگیری از خاموشی‌های گسترده در شهرهای بزرگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بیت کوین و مشکل بی برقی کشور؛ آیا ارزهای دیجیتال مقصر خاموشی‌های اخیرند؟

بولیوی

بولیوی با اشاره به فعالیت‌های جنایی اخیر برخی از ساکنان، مخالفت خود را نسبت به استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور صریحا اعلام کرده است. بانک مرکزی بولیوی بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن پس از محکوم‌کردن یک طرح هرمی بر پایه سرمایه‌گذاری جعلی در ارزهای دیجیتال، به مردم یادآور شد که استفاده از ارزهای دیجیتال غیرقانونی است.

مقدونیه شمالی

مقدونیه شمالی به نظر می‌رسد تنها کشور اروپایی با ممنوعیت ارز دیجیتال باشد. استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم در مقدونیه شمالی غیرقانونی اعلام شده است.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در این کشور ممنوع است و بانک‌های ملی هشدار داده‌اند که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط هستند. بانک مرکزی همچنین به ساکنان مقدونیه شمالی یادآوری کرد که مبادله ارزهای دیجیتال نیز بسیار خطرناک هستند؛ زیرا این معاملات در بسترهایی صورت می‌گیرند که کنترل شده و تحت نظارت نیستند.

ارسال نظر