ممنوعیت بازی به صورت مختلط در کافه بازی های مشهد

معاون دادستان عمومی مشهد، برگزاری بازی و رویداد در کافه بازی‌ها را به صورت مختلط ممنوع کرده است. به گفته دادستانی، این روش باعث ترویج فساد در جامعه می‌شود. از این پس این کافه‌ها به صورت تفکیک جنسیتی اقدام به برگزاری رویداد می‌کنند.

ممنوعیت بازی به صورت مختلط در کافه بازی های مشهد

ممنوعیت بازی به صورت مختلط در کافه بازی های مشهد

با دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد برگزاری رویداد در کافه‌بازی‌های شهر مشهد به صورت مختلط ممنوع اعلام شد. بر اساس این اطلاعیه، این کافه‌ها از روز نهم بهمن ماه اجازه بازی کردن به صورت مختلط را ندارند. در صورت تخلف، کافه بازی‌ها تعطیل و پلمب خواهند شد. بنابراین، کافه‌ها ملزم به تفکیک جنسیتی برای برگزاری رویداد شده‌اند.

مرتضی اسکافی، رییس اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد، بیان کرد: «متأسفانه اخبار، تصاویر و فیلم‌هایی از کافه‌بازی‌های غیر مجاز در فضای مجازی منتشر شده است. این گزارشات به دست معاون دادستان رسیده است که در آن اتفاقاتی می‌افتد که دادستانی آن را در راستای ترویج فساد تعبیر کرده‌اند.»

وی در ادامه گفت: « این مطالب موجب ایجاد دغدغه‌هایی شده است که کاملاً بجاست.‌‌ از کلیه کافه‌بازی‌های مشهد تعهد گرفته‌اند که به صورت شیفتی به مراجعان خانم و آقا خدمات ارائه دهند. در مشهد چهل مجموعه با عنوان کافه‌بازی داریم که در حال حاضر همگی پلمب شده یا اخطار گرفته‌اند.»

این اطلاعیه در حالی ابلاغ شده است که به گفته این مقام صنفی، بیشتر بازی‌ها در کافه‌بازی‌ها به صورت خانوادگی انجام می‌شده است. لازم به ذکر است، در سال ۱۳۹۷ نظارت بر کافه‌بازی‌ها به اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی سپرده شد. اما دادستانی عمومی و انقلاب مشهد معتقد است «مسائل خلاف عفت عمومی» در این مکان‌ها پابرجاست.

ارسال نظر