فیس‌بوک به کاربران زیر ۱۸ سال اجازه تبلیغ نمی‌دهد

روز گذشته شرکت فیس‌بوک اعلام کرد شرکت‌های تبلیغاتی دیگر حق پخش تبلیغ با هدف جلب توجه کاربران زیر ۱۸ سال را در این پلتفرم نخواهند داشت. 

فیس‌بوک به کاربران زیر ۱۸ سال اجازه تبلیغ نمی‌دهد

با توجه به محبوبیت فیسبوک بین کاربران فضای مجازی، این شرکت موظف است تا امنیت کاربران خود را برآورده کند. در همین راستا روز گذشته این کمپانی قوانین جدیدی را برای انتشار تبلیغات در پلتفرم خود معرفی کرد.

طبق قوانین جدید فیس‌بوک، شرکت‌ها و افرادی که قصد تبلیغ در برنامه‌های این کمپانی (مسنجر و اینستاگرام) دارند ازین به بعد دیگر حق ندارند کاربران زیر ۱۸ سال را مورد هدف تبلیغات خود قرار دهند.

اینستاگرام نیز درباره اعمال قوانین جدید اعلام کرده است جوانان ممکن است نتوانند در مورد تبلیغات پخش شده قضاوت درست و دقیقی داشته باشند.

بعلاوه تمامی کاربران زیر ۱۶ سال در زمان عضویت حساب آنها بطور خودکار روی حالت خصوصی (Private) قرار می‌گیرد. البته آنها می‌توانند در صورت نیاز حساب خود را روی حالت عمومی قراردهند. دلیل این امر نیز جلوگیری بزرگسالان و غریبه‌ها از برقراری ارتباط غیر ضروری با کاربران جوان است.

البته اینستاگرام نیز در ماه مه اعلام کرد که قصد دارد تا از یک برنامه جداگانه برای کودکان زیر ۱۳ سال ایجاد کند تا آنها نیز بتوانند در یک محیط سالم از فضای مجازی استفاده کنند. اما دادستان کل منطقه ۴۴ این کشور به فیسبوک اعلام کرد که هرچه سریع‌تر فرایند توسعه سرویس مورد اشاره را متوقف کند.

حضور کودکان و جوانان کم سن در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند خطرات مادی و معنوی بسیاری برای آنها داشته باشد. اما طبق تاریخچه‌ای که از فیس‌بوک می‌شناسیم، این کمپانی هیچگاه نتوانسته‌ است امنیت کاربران خود را بطور کامل حفظ کند.

به گفته فیس بوک محدودیت‌های جدید در انتشار تبلیغات تا هفته‌های آینده بطور کامل روی برنامه‌های این شرکت اعمال خواهد شد.

به نظر شما قوانین جدید فیس‌بوک چقدر می‌تواند روی قشر جوان جوامع مختلف تاثیر گذار باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر