مچ بند شارژ 4 فیت بیت قادر به سنجش SpO2 کاربر است

رسانه کلیک - محصول جدید کمپانی فیت بیت به نام مچ بند شارژ 4 به سنسور SpO2 مجهز بوده که می تواند میزان اشباع اکسیژن خون کاربر در هنگام خواب را اندازه گیری کند.

مچ بند شارژ 4 فیت بیت قادر به سنجش SpO2 کاربر است

مچ بند شارژ 4 به تازگی توسط کمپانی فیت بیت عرضه شده است. جالب ترین ویژگی این محصول، قابلیت تخمین سطح اشباع اکسیژن خون کاربر بوده که از طریق نظارت روی SpO2 صورت می گیرد.

کاربران تا پیش از این تنها می توانستند داده های جمع آوری شده را روی اپلیکیشن موبایل فیت بیت مشاهده کنند. در این اپلیکیشن، داده ها در قالب یک نمودار نشان داده می شوند و میزان تغییرات سطح اشباع اکسیژن خون در طول شب را مشخص می کنند.

با توجه به گزارش 9to5Google، نسخه 1.100.34 بروزرسانی نرم افزاری لزوم استفاده از اپلیکیشن فیت بیت روی موبایل را از میان برداشته است. بدین ترتیب، کاربران می توانند به طور مستقیم و از طریق مچ بند شارژ 4 ، سطوح SpO2 خود را مورد نظارت و پیگیری قرار دهند.

تغییرات در بروزرسانی

گزارش تغییرات در بروزرسانی جدید نرم افزاری، شامل موارد متعددی می شود که یکی از آنها، به قابلیت دستگاه در تخمین میزان اشباع اکسیژن خون (SpO2) در حین خواب اشاره می کند.

در یک صفحه FAQ، فیت بیت به مالکین Charge 4 توصیه کرده تا دستگاه را به مدت یک روز تمام از جمله ساعات خواب، روی مچ دست خود ببندند.

سپس در هنگام صبح، صفحه ساعت را تغییر داده و به بخش SpO2 مراجعه کنند تا بتوانند میانگین سطح اشباع اکسیژن خون در هنگام شب را مشاهده کنند. کمپانی همچنین هشدار داده که مشاهده مقادیر واقعی SpO2 ممکن است حدود یک ساعت بعد از بیداری امکان پذیر باشد.

تست اکسیژن رسانی کافی در خواب

با اینکه قابلیت مشاهده میزان اشباع اکسیژن خون روی مچ بند شارژ 4 به هیچ عنوان نمی تواند جایگزینی برای یک پزشک یا متخصص باشد، اما سنسور جدید قطعا به متخصصین پزشکی در تشخیص علائم خاص نظیر آپنه خواب کمک می کند.

این دستگاه به خوبی نشان می دهد که آیا کاربر می تواند در هنگام خواب، اکسیژن کافی را دریافت کند یا خیر. جالب است بدانید که فیت بیت از زمان عرضه ساعت هوشمند Ionic در سال 2017، دستگاه های متعددی را به سنسور SpO2 مجهز ساخت. اما این سنسور تا سال 2020 فعال نشد.

ارسال نظر