حافظه رم مدل‌های جدید مک بوک پرو حداکثر 32 گیگابایت است

مدل‌های جدید مک بوک پرو مجهز به تراشه M1X قابل ارتقاء به رم 64 گیگابایت نیستند و از حداکثر رم 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند.

حافظه رم مدل‌های جدید مک بوک پرو حداکثر 32 گیگابایت است

استفاده از حداکثر رم 32 گیگابایت در مک بوک پرو مجهز به M1X

کلیه مک بوک هایی که در حال حاضر از M1 اپل استفاده می‌کنند، دارای رم 16 گیگابایت هستند. این مسئله باعث شده است کاربران حین فرایند مالتی تسکینگ (انجام چند کار در آن واحد) با مشکل روبرو شوند. به همین خاطر شرکت کوپرتینویی تصمیم گرفت لپ‌تاپ‌های جدید را با تراشه قدرتمند M1X وارد بازار کند تا مشکل برطرف شود.

به تازگی خبر رسیده است مدل‌های مختلف مک بوک با رم 32 گیگابایت در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد محصولات جدید قابلیت پشتیبانی از رم 64 گیگابایت را نیز دارند.

اغلب برنامه‌هایی که برای سیستم‌عامل macOS طراحی شده‌اند، از لحاظ مدیریت حافظه قابل بهینه‌سازی هستند. با این حال ظرفیت بیشتر حافظه رم می‌تواند خیال همه را از بابت اجرای وظایف سنگین راحت کند.

لپ‌تاپ‌های 14 اینچی و 16 اینچی جدید اپل به احتمال زیاد از کارت‌خوان UHS-II بهره می‌برند. این موضوع سرعت انتقال داده با حافظه جانبی سازگار را تا 312 مگابایت بر ثانیه افزایش می‌دهد. همچنین گفته می‌شود مک بوک پرو مجهز به M1X دارای نمایشگر مینی ال‌ای‌دی و پورت HDMI بوده و از شارژ MagSafe نیز پشتیبانی می‌کند.

در پایان باید بگوییم اخبار فوق هنوز رسما به تأیید اپل نرسیده‌اند و برای کسب اطلاعات دقیق‌تر باید تا زمان رونمایی از این محصولات صبر کرد.

ارسال نظر