نگاهی به موج نارضایتی کاربران از ضعف های اسنپ فود

رسانه کلیک  – در حالی که داستان اسنپ فود و چیلیوری با عنوان انحصارگرایی اسنپ فود راهی شورای ملی رقابت شده، موج نارضایتی کاربران اسنپ فود در شبکه های اجتماعی سر به فلک می کشد.

نگاهی به موج نارضایتی کاربران از ضعف های اسنپ فود

انحصارگرایی اسنپ داستان امروز و دیروز نیست! در زمینه تاکسی های اینترنتی با اعتلاف شرکت های تپسی، ماکسیم، الو‌پیک در حالی اسنپ به انحصارگرایی پربحث محکوم بود که شورای رقابت وارد میدان شد و با عنوان این موضوع که اقدام اسنپ انحصارگرایی نیست داستان را پرماجراتر کرد.

اینبار انگشت اتهام به سوی اسنپ فود نشانه رفته که «علیرضا صادقیان»، مدیرعامل هلدینگ «iiVentures» که چیلیوری یکی از زیرمجموعه‌های آن است در رابطه با چالش اخیر چیلیوری با اسنپ فود مبنی بر انحصارطلبی این شرکت؛ خبر از مطرح کردن این موضوع داده و عنوان کرده احتمالا جلسه رسیدگی به این موضوع شهریور ماه برگزار خواهد شد. با تمام این اوضاف و شرایط پیش آمده؛ نتیجه این داستان احتمالا شهریور ماه اعلام می‌شود.

در میان آشفته بازار این روزها بد ندیدم سری به شبکه های مجازی زده و میزان رضایت کاربران از اسنپ فود را بسنجیم. هشتگ اسنپ فود کافیست تا با لیست بلند بالایی از نارضایتی کاربران مواجه شویم. بیشترین عاملی که باعث نارضایتی کاربران است، تحویل های دیرهنگام و گاها حتی تحویل ندادن سفارشات است!

کاربری در این رابطه نوشته: «از اسنپ فود‎ غذا سفارش دادم واسه شام پول رو گرفته و همچنان منتظر رسیدن غذا هستم بعد چهار روز هیچکسی هم پاسخگو نیست، زیبا نیست؟»

مشترکی با نام کاربری علی در رابطه با تاخیرات اسنپ فود نوشته: «بعد از کلی تاخیر غذا منو آوردن و موارد زیر اتفاق افتاده:

۱. غذا سرد

۲. بی کیفیت

۳. داخل بسته بندی پشت درب یه تکه مو چسبیده

۴. این سیخ جوجه محسوب میشه؟

۵. دلستر فراموش شده بود

انگار برای حیوان غذا آوردن»

موج نارضایتی کاربران به اینجا ختم نشده و فرزاد در این رابطه نوشته:

«ساعت ۱۲ از ‎#اسنپ_فود غذا سفارش دادم و بعد سه ساعت هنوز نرسیده! متاسفانه گزینه پرداخت نقدی هم نداشت موقع سفارش، پولش رو گرفتن از من.»

زهیر با نگاه طنزگونه ای اینگونه نارضایتی خود از تاخیرات اسنپ فود را به ثبت رسانده: «‏یک رکورد جاودانه برای ‎#اسنپ_فود و رستوران قیمه قورمه. سه پرس قیمه ۱۵۰ دقیقه طول کشید به دستمون برسه. پیشنهاد میکنم از گینس برای ثبت این مهم دعوت کنید بالاخره کار کمی نکردید!!!!»

نگاه طنز توام با تلخی دیگری که جالب توجه است توییت یکی از کابران با این مضمون است: «‏‎#اسنپ_فود اینجوری که تو واس ناهار سفارش میدی ولی واس شام غذا میرسه دستت.»

اشاره تعدادی از کاربران به عدم تعهد برخی رستوان های اسنپ فود است و پولی که در کیف پول ذخیره می شود و تا سفارشی انجام نشود، به کاربر عودت داده نمی شود.

علی در رابطه با این موضوع این توییت را به اشتراک گذاشته است: «راهکار اینکه یک رستوران به تعهداتش عمل نمی کنه و پولی هم که به حساب ‎#اسنپ_فود رفته چی هست؟ خسارات عدم انجام تعهد توسط رستوران و اسنپ فود چگونه جبران میشه؟ الان پول در حساب اسنپ فود هست، هم تعهداتش رو انجام نداده هم سود از محل سپرده پولی در می آورد، جالب نیست؟»

برخی از کابران به تجربه بد کاربری در این پلتفرم اشاره دارند و نارضایتی های زیادی در این زمینه وجود دارد.

کاربری با اشتراک گذاشتن توییتی با این مضمون نارضایتی خود از اسنپ فود را به اشتراک گذاشته است: «از ‎#اسنپ_فود سفارش سیب‌زمینی و میرزا قاسمی دادم. زنگ زدند که سیب‌زمینی نداریم و سفارش زیر ۲۰ هزار تومان هم نمی‌فرستیم. ترشی اضافه کردم. دوباره زنگ زدند که میرزاقاسمی نداریم. بجایش باقالی‌قاتوق ببر. اوکی دادم. ۱۰ دقیقه بعد زنگ زدند که آن‌هم تمام شده!»

تینا در رابطه با این موضوع نوشته: «‏غذا سفارش دادم با ‎#اسنپ_فود، اول زد ۳۵ دقیقه دیگه تحویل، بعد ۴۵ دقیقه که نیومد بررسی تاخیرو زدم، بعد ده دقیقه‌ش پیام اومد ضمن عذرخواهی سفارش شما تا ۲۵دقیقه دیگه میرسه!»

برخی کاربران به محدودیت های سرویس دهی که در مواقع شلوغی راهکار اسنپ فود است، معترضند.

کاربری در این رابطه که اصل و اساس این محدودیت ها مشخص نیست، نوشته: «‏امروز یکی از مسخره‌ترین اتفاق‌های ممکنه با ‎#اسنپ_فود برام افتاد. اومدم سفارش بدم از رستوران همیشگی که خطا داد «خارج از محدوده» زنگ زدم به امید حل مشکل اما اپراتور گفت چون شلوغه محدوده سرویس‌دهی رو کاهش دادیم و جالبه بدونید رستوران ته کوچمونه!»

در برخی موارد که تعداد آن هم کم نیست کاربران به پشتیبانی ضعیف اسنپ فود معترضند.

یکی از کاربران در این رابطه تجربه اش را با این جملات به اشتراک گذاشته است: «از ‎#اسنپ_فود شام گرفتم. تمام زیر پیتزا سوخته بود مجبور شدم کلا بریزم تو آشغالی و برای پشتیبانی تیکت گذاشتم.

حالا بعد یه هفته پیامک داده که پیگیری کردیم و باهاتون صحبت کردیم!!! دوست دارم بدونم دقیقا باکی صحبت کردی که من خبر ندارم؟! معنی پشتیبانی رو هم متوجه شدیم!»

کابری دیگری با ضمیمه کردن عکسی نوشته: «‏این کیفیت تحویل سفارش ‎#اسنپفود است. ساعت ۲۱:۳۰ به پشتیبانی ‎#اسنپفود اعلام شده و تا الان (دو ساعته)، پسرم هم سه بار تماس تلفنی گرفته و هنوز دارن پیگیری می کنند. احتمالا صبح، نتیجه پیگیری معلوم بشه.»

با موج اعتراضاتی که در شبکه های اجتماعی در جریان است؛ ظاهرا اسنپ فود باید برای رفع ضعف هایش وارد عمل شده و رضایت کاربران را به دست بیاورد تا بتواند از کوچ کاربران به مجموعه های دیگر جلوگیری کند.

ارسال نظر