ناسا برای اولین بار بعد از ماه مارس با کاوشگر Voyager 2 ارتباط برقرار کرد

رسانه کلیک - ناسا توانست با ارتقا بشقاب‌های ارتباطی خود در استرالیا پس از آخرین تماس با کاوشگر Voyager 2 از ماه مارس سال جاری، مجددا با این کاوشگر تماس برقرار کند.

ناسا برای اولین بار بعد از ماه مارس با کاوشگر Voyager 2 ارتباط برقرار کرد

ناسا به لطف یک ارتقا فناوری کلیدی، توانست برای اولین بار پس از ماه مارس با کاوشگر Voyager 2 تماس گرفت. آژانس فضایی آمریکا فاش کرده است که در 29 اکتبر با استفاده از بشقاب ایستگاه فضایی عمیق 43 که اخیراً در کانبرا، استرالیا ارتقا یافته است، دستوراتی را به این کاوشگر ارسال کرده است. این دستورالعمل‌ها بخشی از آزمایش سخت افزاری جدید این آژانس فضایی است، از جمله فرستنده رادیویی که در مدت 47 سال، حتی از قبل از راه اندازی Voyager 2، تعویض نشده بود.

تیم مأموریت در ماه‌های گذشته از Voyager 2 به روزرسانی وضعیت و داده های علمی دریافت کرد، اما نمی‌توانست با این کاوشگر تماس بگیرد.

DSS43 بخشی از یک شبکه فضایی عمیق است که تضمین می‌کند تمام فضاپیماهای فراتر از ماه می‌توانند با زمین در تماس باشند تا زمانی که یک خط دید به زمین وجود داشته باشد. این بشقاب تنها بشقابی است که می‌تواند با Voyager 2 ارتباط برقرار کند. هرچند این کاوشگر بسیار از زمین دور است (11.6 میلیارد مایل) که آنتن های نیمکره شمالی نمی‌توانند با این کاوشگر تماس بگیرند و DSS43 تنها بشقاب ارتباطی نیم کره جنوبی است که به اندازه کافی برای ارسال دستورات قدرتمند است.

هنگامی که این بشقاب ارتباطی فرستنده پیام در فوریه 2021 به طور رسمی دوباره آنلاین شود ، این ارتباط می‌تواند برای کاوش‌گرهای دیگر بغیر از Voyager 2 بسیار مهم خواهد بود. ناسا انتظار دارد مریخ نورد Perseverance آن در 18 فوریه در مریخ فرود آید و DSS43 می تواند نقش اساسی در این ماموریت داشته باشد. همچنین ممکن است برای ماموریت های آینده در ماه و در نهایت سفرهای خدمه به مریخ حیاتی باشد. آنچه اکنون ناسا بر ان سرمایه‌گذاری می‌کند می‌تواند به راحتی سود سهام چندین دهه اکتشافات فضایی در آینده را پرداخت کند.

ارسال نظر