آموزش ساخت سکشن و کاربرد آن در نرم‌افزار مایکروسافت ورد

رسانه کلیک - با استفاده از قابلیت Section Break یا ساخت سکشن ها در نرم‌افزار مایکروسافت ورد می‌توانید متن خود را به چند بخش یا صفحه تقسیم کنید.

آموزش ساخت سکشن و کاربرد آن در نرم‌افزار مایکروسافت ورد

قابلیت Section Break به شما اجازه می دهد تا متن خود را بخش بندی کنید. این قابلیت نه تنها برای ایجاد ستون‌های مختلف در متن، بلکه برای صفحه‌بندی متون بلند و دانشگاهی نیز کاربرد دارد. در این مطلب با نحوه ساخت سکشن ها در Word آشنا می شویم.

ساخت سکشن ها یا Section Break

برای ایجاد بخش‌ها یا Section Break در نرم‌افزار مایکروسافت ورد ابتدا روی متن هرجایی که می‌خواهید از آنجا به بعد متن به صفحه دیگری منتقل شود کلیک کنید.

نحوه ساخت سکشن ها و کاربرد آن ها در نرم‌افزار مایکروسافت ورد روی برگه Layout که در بالای صفحه و نوار منو قرار دارد کلیک کنید.

ایجاد بخش‌ها در منوی باز شده در نرم‌افزار مایکروسافت ورد روی گزینه Breaks که در بخش Page Setup قرار دارد کلیک کنید تا منوی آبشاری مربوط به آن باز شود. در این منو گزینه‌های مختلفی برای تنظیم و بخش‌بندی صفحات و ساخت سکشن وجود دارد.

نحوه ساخت سکشن ها و کاربرد آن ها در نرم‌افزار مایکروسافت ورد در منوی باز شده زیر گزینه Section Breaks نوع بخش‌بندی مورد نظر را مشخص کنید. اگر نمی‌دانید کدام گزینه را باید انتخاب کنید می‌توانید توضیحات مقابل هر گزینه را بخوانید و مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

ایجاد بخش‌ها اگر گزینه Next Page را انتخاب کنید به این معنی است که بخش بعدی از صفحه جدید بعدی شروع می‌شود. اگر گزینه Continuous را انتخاب کنید یعنی بخش بعدی در همان صفحه جاری ایجاد می‌شود. این گزینه بیشتر برای مواردی مناسب است که بخواهید در صفحه چند ستون مختلف داشته باشید. در صورت انتخاب گزینه Even Page بخش جدید از صفحه زوج بعدی شروع می‌شود و اگر گزینه Odd Page را انتخاب کنید بخش بعدی از صفحه فرد بعدی آغاز خواهد شد.

حذف سکشن ایجاد شده

برای حذف بخش یا همان سکشن ایجاد شده، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

نحوه ساخت سکشن ها و کاربرد آن ها در نرم‌افزار مایکروسافت ورد ابتدا در برگه Home در نرم‌افزار مایکروسافت ورد روی گزینه non-printing characters کلیک کنید. آیکون این گزینه در تصویر زیر نمایش داده شده است.

 نرم‌افزار مایکروسافت ورد در متن مورد نظر روی علامتی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید کلیک کنید. آن را انتخاب کرده و سپس کلید delete روی صفحه کلید را فشار دهید.

نحوه ساخت سکشن ها و کاربرد آن ها در نرم‌افزار مایکروسافت ورد تغییر نوع سکشن های ایجاد شده در نرم‌افزار مایکروسافت ورد

پس از ساخت سکشن ها ، می توانید نوع آن ها را تغییر دهید. برای این کار، ابتدا بخش مورد نظر جهت تغییر نوع را انتخاب کنید.

 نرم‌افزار مایکروسافت ورد روی تب Layout کلیک کنید.

 نرم‌افزار مایکروسافت ورد روی گزینه Breaks کلیک کنید تا منوی مربوط به Page and Section Breaks باز شود.

نحوه ساخت سکشن ها و کاربرد آن ها در نرم‌افزار مایکروسافت ورد نوع سکشن مورد نظر را از منوی باز شده انتخاب کنید. پس از انتخاب بخش مطلوب و دلخواه، تغییرات به صورت خودکار اعمال خواهد شد.

ارسال نظر