نخستین ایفکت واقعیت افزوده تیک تاک منتشر شد

رسانه کلیک - ایفکت واقعیت افزوده جدید و خلاقانه تیک تاک از فناوری LiDAR تعبیه شده در آیفون 12 پرو برای نمایش اشیای مجازی در محیط واقعی استفاده می کند.

نخستین ایفکت واقعیت افزوده تیک تاک منتشر شد

اپلیکیشن TikTok به تازگی نخستین ایفکت واقعیت افزوده خود را جهت استفاده از فناوری LiDAR به کار رفته در دستگاه های آیفون 12 پرو عرضه کرده است.

ایفکت جدید در حساب کاربری رسمی TikTok در توییتر به نمایش گذاشته شده است. ایفکت واقعیت افزوده TikTok سال جدید را با بادکنک های طلایی و انفجار خرده کاغذهای رنگی جشن گرفته که به وجود اشیاء واقعی در محیط واکنش نشان می دهند.

از طرف دیگر، اسکنر LiDAR در سال 2020 برای نخستین بار روی آیپد پرو، و پس از آن روی آیفون 12 پرو و همچنین آیفون 12 پرومکس عرضه شد. این اسکنر در واقع یک سنسور کوچک است که از سنجش سه بعدی برای تعیین فاصله نسبت به اشیاء پیرامون (تا شعاع پنج متری) استفاده می کند.

توسعه دهندگان با استفاده از API های این فناوری می توانند تجارب واقعیت افزوده را بهبود بخشیده و از قابلیت های منحصر به فرد در اپلیکیشن های مختلف، مثل قابلیت اندازه گیری قد اشخاص استفاده کنند.

در ایفکت واقعیت افزوده تیک تاک ، خرده کاغذهای مجازی به شیوه ای در اتاق پخش می شوند که گویا واقعا در آنجا قرار دارند. این خرده کاغذها به آرامی روی بازوهای مرد جوان و مبلمان موجود در اتاق می نشینند. طبق گفته های کمپانی TikTok، فیلتر واقعیت افزوده جدید به غیر از چند مورد مستثنی، در سایر کشورهای جهان عرضه می شود. تیک تاک گفته که در سال جاری، ایفکت های خلاقانه بیشتری را معرفی خواهد کرد.

ناگفته نماند که اسنپ چت اولین اپلیکیشنی بوده که از اسکنر LiDAR تعبیه شده در گوشی آیفون 12 پرو برای واقعیت افزوده استفاده کرده است. طبق گزارش اخیر زنجیره تامین اپل، این کمپانی کوپرتینویی قصد دارد تا در سال جدید فناوری LiDAR خود را به خط تولید تمام آیفون 13 (نه تنها مدل های پرو و پرومکس) منتقل کند.

حجم ویدیو: 974.42K | مدت زمان ویدیو: 00:00:18 | دانلود ویدیو
ارسال نظر