نسخه جدید گوگل کروم همراه با ویژگی گروه بندی تب ها منتشر شد

رسانه کلیک - به تازگی نسخه جدید گوگل کروم برای اندروید منتشر شده است که قابلیت گروه بندی تب ها را در کنار شیوه نمایش جدید آنها برای کاربران به ارمغان آورده است.

نسخه جدید گوگل کروم همراه با ویژگی گروه بندی تب ها منتشر شد

با توجه به گزارش‌ های فراوان و نظرات کاربران مبنی بر نیاز به قابلیتی برای گروه بندی تب ها، بالاخره شرکت گوگل به نظر کاربران توجه کرده و در نسخه جدید گوگل کروم این قابلیت را به همراه ظاهری متفاوت در نمایش تب ها را منتشر کرد. طبق گزارشات موجود این قابلیت جدید برای برخی کاربرانی که نسخه ۸۸ گوگل کروم را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده اند ظاهر شده است. ظاهر تب ها از لیست عمودی به حالت شبکه ای در آمده است تا دسترسی به هر تب آسان تر از قبل باشد که شباهت زیادی به کروم نسخه آی او اس دارد. زمانی که شما در حال مشاهده تپه ها هستید، شما میتوانید تقریبا ۶ تب را بر روی صفحه ببینید که برای بستن هر کدام فقط کافیست آنها را به چپ یا راست بکشید. برای استفاده از تب های ناشناس نیز دکمه ای مجزا در بالای صفحه تعبیه شده است.

این ویژگی گروه بندی تب ها شبیه به قابلیت مدیریت تب ها در گوگل کروم نسخه دسکتاپ است که از سال گذشته به آن اضافه شده است. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند تب های خود را به بهترین شکل مدیریت کند. در اندروید شما می توانید با کشیدن برگه ها روی صفحه، زبانه ها را به گروه های مختلف تقسیم کنید. همچنین کاربر می تواند تب های خود را به صورت شناور در زیر صفحه داشته باشد تا امکان دسترسی به آنها آسانتر باشد.

با اینکه این ویژگی هفته گذشته به نسخه جدید گوگل کروم اضافه شده است اما هنوز خیلی از کاربران هستند که تجربه استفاده از این قابلیت کاربردی را نداشته اند. اما برای دسترسی دستی به این قابلیت، شما می توانید از طریق تنظیمات آزمایشی کروم آن را فعال کنید. برای این کار ابتدا گوگل کروم خود را به روز رسانی کرده، سپس آن را اجرا کنید. حال این آدرس را سرچ کنید: chrome://flags حال در صفحه باز شده عبارت های Tab Grid Layout, Tab Groups, Tab Groups Continuation و Tab Groups UI Improvements را سرچ کرده و آنها را به حالت Enabled در آورید. در نهایت نیاز است که دو بار گوگل کروم را ریستارت کنید.

ارسال نظر