نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ مشکلاتی را برای حافظه SSD ایجاد کرده است

رسانه کلیک - باگی در ابزار Optimize Drives نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ شناسایی شده است و مشکلاتی را برای طول عمر حافظه‌های SSD ایجاد کرده است. مایکروسافت نیز باگ را تایید و برای آن به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرده است.

نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ مشکلاتی را برای حافظه SSD ایجاد کرده است

نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ در اوایل خردادماه منتشر شد. پس از این به‌روزرسانی برخی کاربران اعلام کردند که ابزار Optimize Drives توانایی ذخیره آخرین زمان یک‌پارچه کردن حافظه سیستم را ندارد. در حقیقت ویندوز ۱۰ به صورت خودکار در حال دفرگ کردن هارد بوده است. این عمل نیز بر طول عمر حافظه‌های SSD تاثیر منفی خواهد داشت.

ویندوز ۱۰ تا پیش از این باگ آخرین زمانی که هارد دفرگ شده بود را ذخیره می‌کرد تا از عدم بهینه سازی هارد در فواصل کوتاه و احتمال کاسته شدن طول عمر آن جلوگیری شود. اما حالا به خاطر باگی که آپدیت ۲۰۰۴ به وجود آورده، ابزار Optimize Drives پس از هر بار ریبوت شدن حافظه آن را دفرگ می‌کند. این یعنی حافظه SSD بسیاری از سیستم‌ها ده‌ها برابر بیشتر از حالت معمول در حال یکپارچه سازی هستند.

مایکروسافت این باگ را که حدوداً دو ماه قبل شناسایی شد تأیید کرده و به‌روزرسانی نرم افزاری آن را همراه با بیلد 19042.487 ویندوز ۱۰ برای اعضای برنامه اینسایدر منتشر کرده است. اما کاربران عادی باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانند. توصیه می‌شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی فعلاً قابلیت یکپارچه سازی خودکار را در ویندوز ۱۰ غیرفعال کنید.

به زبان ساده وقتی هارد یکپارچه سازی می‌شود محتواهای ذخیره شده روی آن مجدداً سازمان دهی می‌شوند که به افزایش سرعت دسترسی به داده‌ها منجر می‌شود. یکپارچه سازی در برخی مواقع تأثیر بسیار مثبتی بر عملکرد سیستم می‌گذارد اما در عین حال از فشار مضاعفی که فرآیند بهینه سازی روی هارد می‌گذارد نمی‌توان چشم پوشی کرد. برخی کارشناسان معتقدند حافظه‌های SSD را نباید یکپارچه سازی کرد و برخی دیگر انجام آن یک مرتبه در ماه را توصیه کرده‌اند.

ارسال نظر