نسل بعدی پردازنده Snapdragon 888 از فناوری Leica استفاده خواهد کرد

رسانه کلیک - پردازنده اسنپدراگن ۸۸۸ درحال حاضر بهترین چیپ پرچمداران شرکت کوالکام است. حال گفته می‌شود نسل بعدی پردازنده Snapdragon 888 با فناوری Leica همراه خواهد شد.

نسل بعدی پردازنده Snapdragon 888 از فناوری Leica استفاده خواهد کرد

شرکت کوالکام به تازگی از پردازنده اسنپدراگن ۸۷۰ رونمایی کرده است که از قدرت پردازشی بسیار خوبی بهره می‌برد.

حال طبق شایعات و گزارشات منتشر شده، به نظر میرسد که نسل بعدی پردازنده Snapdragon 888 قرار است از فناوری Leica استفاده کند که باعث بهبود چشمگیر تجربه عکاسی با گوشی های هوشمند می‌شود. طبق گزارشات چیپست بعدی شرکت کوالکام با نام کد Waipio شناخته شده و شماره مدل آن SM8450 گزارش شده است.

رونالد کوانت اعلام کرده است که شرکت کوالکام در حال آزمایش نمونه های سازگار با حافظه رم ۱۲ گیگابایت LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است.

همچنین گفته می‌شود که قابلیت های دوربین چیپست مورد بحث به علت حضور تکنولوژی های جدید بسیار پیشرفته تر از نسل گذشته خواهد بود. گفته می‌شود که هر دو شرکت وارد همکاری شده اند و در حال حاضر، آنها در حال آزمایش بر روی ماژولی به نام "Leica1" هستند.

درباره شرکت Leica

برای کسانی که اطلاعی درباره این شرکت ندارند باید بگوییم که، Leica یک شرکت آلمانی است که دوربین، عدسی، دوربین شکاری، اسلحه، میکروسکوپ و لنز چشم تولید می کند.

هواوی در چند سال گذشته از لنز های Leica برای دستگاه های پرچمدار خود استفاده کرده است و به همین دلیل عملکرد دوربین های تولیدی این کمپانی در طول سالهای اخیر مورد استقبال قرار گرفته است.

در نظر داشته باشید که تراشه پرچمدار فعلی کوالکام یعنی اسنپدراگن ۸۸۸ توسط سامسونگ با استفاده از ساختار ۵ نانومتری تولید می شود.

حال باید دید آیا این شرکت برای تولید جانشین خود از ساختار ۴ نانومتری استفاده خواهد کرد یا خیر. زیرا این شرکت راه سختی را برای رقابت با پردازنده های آینده تولید شده توسط غول کره ای با همکاری شرکت AMD یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ خواهد داشت. حال باید دید که چه آینده ای در انتظار تولید این چیپست ها خواهد بود.

ارسال نظر