در نماشا ویدیو ببینیم یا آلبوم عکس در قالب ویدیو؟

رسانه کلیک – نماشا یکی از سایت هایی است که در الکسا رتبه قابل توجهی دارد و می توان به عنوان یکی از سایت های برتر ایرانی از آن نام برد. اما نکاتی که باعث شد دست به قلم شده و در این رابطه بنویسیم، لینک های به اصطلاح سرکاری این سایت است که رحمی هم به حجم اینترنت کاربران ندارد!

در نماشا ویدیو ببینیم یا آلبوم عکس در قالب ویدیو؟

این ماجرا یک تجریه شخصی است! بله به عینه این تجربه را به دست آوردم و به عنوان خبرنگاری که در حوزه ict مشغول نوشتن هستم، حق خود و مخاطبان می دانم که در این رابطه مطالبه گری کنم.

داستان من و نماشا زمانی شروع شد که عصر یک روز تعطیل تصمیم گرفتم خودم را مهمان یک فیلم سینمایی ایرانی خوش ساخت کنم. برای من که هر روز میان نوشته ها و خبرها قدم میزنم، فرصت خوبی بود تا برای یکی دو ساعت استراحت کنم و فارغ از دنیای خبر، زمانم را بگذرانم. تعریف فیلم عرق سرد را زیاد شنیده بودم بنابراین ترجیحم همان فیلم بود.

از آنجایی که اشتراک یکی از دو سرویس معروف تماشای فیلم (فیلیمو و نماوا) را دارم، در اولین اقدام شروع به جستجوی فیلم مدنظرم در این سرویس کردم. زمانی که به نتیجه نرسیدم، تصمیم گرفتم با سرچ ساده در گوگل به هدفم برسم.

از قضا با تایپ فیلم عرق سرد به عنوان اولین سایت به نماشا برخوردم و از آنجایی که جزو ده سایت برتر ایرانی است، با اعتماد کامل گزینه دانلود را انتخاب کردم.

زمان فیلم را 90 دقیقه زده بود و حجمی هم برای دانلود قاعدتا باید مصرف می شد.

پس از دانلود؛ زمانی که گزینه پلی را انتخاب کردم، در دو دقیقه اول با تیزر این فیلم روبه‌رو شدم و در ادامه عکس های مختلف این فیلم به فاصله 5 دقیقه از هم!

بله به جای فیلم من با ویدیویی از عکس های فیلم عرق سرد روبه‌رو بودم که به اسم فیلم عرق سرد؛ نماشا به من معرفی کرده بود! آلبوم عکسی در قالب ویدیو!

در حالی که برایم عجیب بود، به ویدیو اکتفا نکردم و دوباره به سایت سر زدم و ویدیویی که برای تماشای آنلاین بارگزاری شده بود را پلی کردم و دوباره با همین مورد روبه‌رو شدم.

یعنی عملا سرکار بودم! زمانی که برای دانلود گذاشتم، حجمی که برای دانلود مصرف کردم و صد البته اعتمادی که به نماشا داشتم!

حجمی که در این میان استفاده شده یک طرف ماجرا؛ اما اینکه به هر قیمتی مخاطب را به سوی سایت هدایت کنید و در نتیجه یک «هیچ» بزرگ به او تحویل دهید؛ آنهم به عنوان یکی از سایت های برتر ایرانی با هیچ چیزی قابل توجیه نیست!

امیدوارم نماشا در این مورد تجدیدنظر کرده و سیاست گذاری خود را درست کند. تبدیل شدن به سایت برتر ایرانی با ویدیوهای جعلی آسان است! این مورد پایمال کردن حق الناس است؛ چنگ بر هر ریسمانی زدن و با هزار راه بی راه مخاطب روی سایت فرستادن برای ماندن در لیست برترین ها، حاصل عملکرد نماشا است.

ارسال نظر