تولید نمایشگر نشکن موبایل از جنس صدف دریایی با مقاومت ۵ برابری

یک نوع کامپوزیت شیشه‌ای محکم و شفاف از جنس صدف دریایی به دست محققان ساخته شده که قابل استفاده برای تولید نمایشگر نشکن گوشی موبایل است. 

تولید نمایشگر نشکن موبایل از جنس صدف دریایی با مقاومت ۵ برابری

برای تولید این نمایشگر که در برابر خرد شدن کاملاً مقاوم است، از مواد براق داخل پوسته این موجود نرم تن استفاده شده است.

استفاده از شیشه در تولید نمایشگرهای تلفن همراه موجب شده این محصول در برابر سقوط و ضربه بسیار آسیب پذیر باشد. لذا محققان دانشگاه مک گیل، نوع جدیدی شیشه مقاوم را با شفافیت و استحکام جدی تولید کرده‌اند.

لایه داخلی و رنگین کمانی صدف‌ها حاوی پلاکت‌های کربنات کلسیم سفت با پلیمرهای زیستی نرم و الاستیک در هم آمیخته شده است که هم باعث استحکام آن شده و هم از ایجاد ترک و شکستگی جلوگیری می‌کند. برای افزایش مقاومت این ترکیب از ورقه‌های شیشه‌ای و اکریلیک نیز در ترکیب آن استفاده شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این ترکیب تازه، سه برابر قوی‌تر از شیشه معمولی و پنج برابر مقاوم‌تر در برابر شکسته شدن احتمالی است.

انتظار می‌رود در آینده نزدیک از این روش برای تولید نمایشگرهای متنوع برای گوشی‌های هوشمند استفاده شود که رنگ‌های متنوعی داشته باشند.

همچنین از این روش می‌توان برای تولید نمایشگرهای شفاف و رسانا نیز استفاده کرد. انتظار می‌رود در آینده نزدیک برای تجاری سازی این محصول اقدام شود.

منبع: نیواطلس

ارسال نظر