نهاد‌های نظارتی چین، شرکت‌ علی‌بابا را تحت بررسی‌های ضد انحصاری قرار می‌دهند

رسانه کلیک - نهادهای نظارتی چین از شروع بررسی‌های ضد انحصاری علیه کمپانی معروف چینی علی بابا خبر داده‌اند. سیاست علی بابا بازرگانان را مجبور به فروش تنها در سیستم‌عامل‌های Alibaba می‌کند

نهاد‌های نظارتی چین، شرکت‌ علی‌بابا را تحت بررسی‌های ضد انحصاری قرار می‌دهند

نهادهای نظارتی چین در خبری که در وب سایت خود منتشر کرده از شروع تحقیقات ضد انحصار علیه کمپانی معروف چینی علی بابا خبر داده است. طبق خبر TechCrunch، سیاست علی بابا بازرگانان را مجبور به فروش تنها در سیستم‌عامل‌های Alibaba می‌کند و از فروش آنها در وب سایت های تجارت الکترونیکی رقیب، مانند JD.com و Pinduoduo جلوگیری می‌کرد.

این فقط یکی از آخرین اقدامات نهادهای نظارتی چین برای جلوگیری از رفتار ضد رقابتی در میان شرکت های فناوری محلی است. در ماه نوامبر، این نهاد پیش نویس قوانین جدیدی را معرفی کرد که فعالیت‌های جمع آوری اطلاعات شرکت‌ها را محدود می‌کند، همراه با قوانینی دیگر که به گفته آنها برای محافظت از مصرف کنندگان است. South China Morning Post همچنین گزارش داد که نهادهای نظارتی چین Alibaba ، JD.com ، Tencent ، Meituan ، Pinduoduo و Didi Chuxing را برای جلسه در روز سه شنبه احضار کرده است تا در مورد مجموعه ای از 9 قانونی که باید دنبال کنند بحث کند. این ناظران فناوری "به سختی از فروش محصولات زیر قیمت با هدف فشردن رقبا یا جستجوی موقعیت های انحصاری''‌ منع خواهند شد.

همچنین Alibaba تنها شرکت تحت مالکیت Jack-Ma نیست که مورد بررسی‌های ضد انحصاری قرار می گیرد. همانطور که وال استریت ژورنال متذکر شد، نهادهای نظارتی چین همچنین 34 میلیارد دلار از IPO گروه Ant را مسدود کردند، جک ما, موسس Alibaba و صاحب خدمات پرداخت دیجیتال Alipay است. یک قطعه Businessweek بلومبرگ در مورد سرکوب دولت علیه امپراطوری خود می گوید که شرکت های Ma در حالت بحران قرار دارند و مدیران عالی رتبه او به بخشی از یک گروه ویژه تبدیل شده اند که روزانه با ناظران سر و کار دارد.

البته، علی بابا تنها غول فناوری که در حال حاضر با کاوشگرهای ضد انحصار و ضد اعتماد روبرو است محسوب نمی‌شود. از طرف دیگر ، گوگل با سومین دادخواست ضد اعتماد خود در سال جاری در اواسط دسامبر مورد حمله قرار گرفت و ممکن است در اوایل سال 2021 با پرونده دیگری روبرو شود. کمیسیون تجارت فدرال نیز اخیراً اتهامات ضد انحصاری علیه فیس بوک را به اتهام رفتار ضد رقابتی برای به دست آوردن اینستاگرام و واتس اپ مطرح کرده است.

ارسال نظر