پتنت جدید اپل؛ هدستی که تصاویر را به مردمک چشم ارسال می‌کند

رسانه کلیک - شرکت اپل پتنت جدیدی را ثبت کرده که یک هدست VR/AR است و تصاویر را به طور مستقیم به مردمک چشم کاربران ارسال می‌کند. 

پتنت جدید اپل؛ هدستی که تصاویر را به مردمک چشم ارسال می‌کند

صبح امروز یعنی 25 سپتامبر اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا پتنتی از شرکت اپل منتشر کرد. در این اختراع جزئیات یک هدست VR/AR که تصاویر را به طور مستقیم به مردمک چشم ارسال می‌کند نوشته شده بود و عنوان این پتنت، «Dynamic Focus 3D Display» بود.

در این هدست از یک سیستم پروژکتور شبکیه استفاده شده است که فوکوس پویا را برای یک نمایشگر نصب شده در سر فراهم می‌کند. با استفاده از این هدست اپل، کاربران تجربه بسیار بهتری از دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقیت افزوده کنونی به دست خواهند اورد. همچنین سیستم این هدست بسیار متفاوت با سیستم سنتی نمایش محتوا در یک هدست است.

این دستگاه اپل از روشی برای ارائه تمرکز پویا بر واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده استفاده می‌کند. در حالی که سیستم‌های متداول واقعیت مجازی تصاویر را از سمت چپ به راست بر روی صفحه‌ای که کاربر مشاهده می‌کند نمایش می‌دهند، سیستم این هدست، تصاویر را پیکسل به پیکسل اسکن می‌کند و به طور مستقیم به شبکیه ها می‌فرستد.

این سیستم جدید اپل می‌تواند مشکلات واقعیت مجازی را تا حد زیادی کاهش دهد یا به طور کلی از بین ببرد. در این پتنت طرح‌های تفصیلی و زیادی آورده شده است تا نحوه کار سیستم مشخص شود.

متاسفانه هنوز خیلی زود است که مشخص شود شرکت اپل در حال ساخت این دستگاه است و باید منتظر هدست اپل در آینده باشیم یا این پتنت تنها یک طرح ثبت شده در اداره مالکیت فکری است.

ارسال نظر