هدست‌های واقعیت مجازی اپل با لنزهای فلوییدی برای کمک به افراد با بینایی محدود

رسانه کلیک - اپل در جدیدترین ابداع خود می‌خواهد با استفاده از لنزهای فلوییدی و مایع در هدست‌های واقعیت مجازی خود به افراد با توانایی کم در بینایی کمک کند.

هدست‌های واقعیت مجازی اپل با لنزهای فلوییدی برای کمک به افراد با بینایی محدود

در حالی که شایعات زیادی در مورد هدست واقعیت افزوده و مجازی اپل و ویژگی‌های آن وجود دارد، گزارش اخیر حاکی از این است که احتمالا این هدست‌ها با استفاده از لنزهای فلوییدی به کاربران با دید محدود هم کمک می‌کند.

بر اساس یک گزارش از AppleInsider ، هدست واقعیت افزوده و مجازی اپل، غول مبتنی بر کوپرتینو ممکن است دارای مایعاتی باشد که می تواند به شکل لنز تغییر شکل دهد تا به بهبود بینایی کاربر کمک کند. در یک هدست واقعیت افزوده و مجازی، جنبه اصلی توانایی دیدن محتوای مجازی است.با این حال، از آنجا که یک هدست عموماً در نزدیکی چشم کاربران قرار می‌گیرد، ممکن است باعث ناراحتی در وقت‌های دیگری شود که کاربر از هدست استفاده نمی‌کند. به طور کلی، یک هدست واقعیت مجازی از لنزهای نوری که بین چشم و صفحه قرار گرفته‌اند استفاده می کند، بنابراین امکان تنظیم فاصله کانونی درک شده برای کاربر ممکن است استفاده از آن را راحت‌تر کند.

هدست‌های واقعیت مجازی اپل با لنزهای فلوییدی برای کمک به افراد با بینایی محدود در حال حاضر، فناوری مورد استفاده به طور کلی باعث تغییر فاصله لنزها از کاربر برای تغییر فاصله کانونی درک شده می‌شود. علاوه بر این، اگر کاربر بینایی محدودی داشته باشد، این مسئله همچنان مشکلی ایجاد می کند، که ممکن است برای از بین بردن کامل مشکل، شکل لنزها را تغییر دهد.این امر باعث می‌شود کاربران قبل از استفاده از هدست VR عینک خود را بردارند زیرا تغییر لنز عملی نیست. اما اپل ممکن است با حق ثبت اختراع اخیر خود با عنوان "دستگاه الکترونیکی با لنز قابل تنظیم" بتواند این مشکل را حل کند.

در این گواهی اختراع ثبت شده، این شرکت پیشنهاد می‌دهد که با استفاده از یک سیستم لنز تنها می توان مشکل انتخاب لنز و سوئیچینگ را از بین برد. سازنده آیفون پیشنهاد می‌کند در لنزها از مایعات و فشار برای ایجاد تنظیماتی از طریق لنزهای قابل انعطاف که نیاز به ورودی کمی از کاربر دارند، استفاده شود. به طور خلاصه، اپل ممکن است در حال کار بر روی ایجاد یک سری از اجزای لنز در اطراف محفظه مایع مرکزی باشد، که می تواند با تورم یا تخلیه فاصله کانونی را تنظیم و خصوصیات نوری آنها تغییر کند.

ارسال نظر