هدست واقعیت مجازی اپل در سال 2022 عرضه می شود؟

رسانه کلیک - سال هاست شایعاتی مبنی بر آماده سازی یک هدست واقعیت مجازی توسط کمپانی اپل شنیده می شود. اما تا به امروز که محصولی با عنوان VR از این شرکت ندیده ایم.

هدست واقعیت مجازی اپل در سال 2022 عرضه می شود؟

ظاهرا شرکت اپل قصد دارد تا هدست واقعیت مجازی خود را بالاخره وارد بازار کند. اگر تا امروز منتظر یک خبر رسمی درباره این محصول بوده اید، امروز روز شانس شماست.

به گزارش آقای مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ، کمپانی اپل می خواهد در سال ۲۰۲۲ از یک هدست واقعیت مجازی رونمایی کند. با اینکه قرار است این هدست، یک محصول سطح بالا باشد اما انتظار می رود که اپل رفتار محافظه کارانه ای را برای فروش این محصول در پیش گیرد. این هدست دارای یک محیط مجازی برای بازی کردن، ارتباطات و محتویات ویدیویی است. البته پشتیبانی از فناوری AR فقط در بعضی بخش ها قابل استفاده بوده و محدودیت هایی را نیز به همراه دارد. کمپانی اپل به زمینه واقعیت افزوده علاقه زیادی دارد، اما تمرکز اصلی آنها برای هدست روی VR خواهد بود. هدف آن است که مردم برای یک عینک واقعیت افزوده آماده شوند. این محصول با کد N421 درحال ساخت است.

هدست VR پیشرو با کد N301، قرار است با یک سخت افزار بسیار قدرتمند عرضه شود. گزارش های دیگر حاکی از آن است که شرکت اپل از بهترین پردازنده های خود برای این هدست گران قیمت استفاده خواهد کرد. احتمالا پردازنده مورد استفاده چیپست M1 باشد که شرکت در جدید ترین مک بوک های خود از آن استفاده کرده است. این محصولات در ماه نوامبر به دنیا معرفی شدند. در کنار این پردازنده قدرتمند، یک فن نیز وجود دارد تا دستگاه با دمای مناسبی به کار خود ادامه دهد. علاوه بر این، تصاویر ارائه شده در این محصول، رزولوشن بالاتری نسبت به دیگر هدست های حال حاضر خواهند داشت. البته که قیمت آنها نیز بسیار بالاتر از هدست های موجود در بازار خواهد بود. برخی منابع داخلی ادعا کرده اند که هر اپل استور فقط روزی یک عدد از آنها را خواهد فروخت.

جالب اینجاست که استفاده از اجزای با قدرت بالا و فن، این هدست ها را سنگین و دست و پا گیر خواهد کرد. البته به نظر می رسد این شرکت تغییراتی را برای استفاده راحت از آنها اعمال کند. همچنین شرکت برای قرار دادن لنز های طبی در هدست (برای کاربرانی که به آنها نیاز دارند) دست به ابتکار جالبی زده است.

اپل برای سبک تر شدن دستگاه از پارچه برای اجزای بیرون یاستفاده خواهد کرد. با توجه به گزارش‌های منتشر شده محصول فوق در مراحل پایانی نمونه سازی است اما هنوز کامل نشده است. پس با این وجود امکان تغییرات اساسی و یا لغو کلی پروژه نیز وجود دارد. این کمپانی سرمایه گذاری های زیادی در زمینه VR کرده و ساخت چنین محصولی برای آنها خیلی هم سخت نخواهد بود.

حال باید دید که اپل چطور از پس ساخت این هدست بر می آید.

ارسال نظر