بازگشت زمینی زائرین اربعین یک میلیون و هشتصد تومان

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این‌که بازگشت زمینی از سفر اربعین تنها از مرز مهران امکان‌پذیر است، گفت: هزینه بازگشت از طریق مرز زمینی ۱.۸میلیون تومان است.

بازگشت زمینی زائرین اربعین یک میلیون و هشتصد تومان

بابک طالبی با اشاره به آمادگی این سازمان برای خدمت‌رسانی به زواری که به‌صورت زمینی از عراق به کشور باز خواهند گشت، گفت: «با توجه به آخرین تصمیماتی که در ستاد مرکزی اربعین با هماهنگی دولت مرکزی عراق گرفته شد، مقرر شد که 60 هزار نفر از طریق مرزهای هوایی وارد کشور عراق شود، اما برای بازگشت این امکان وجود دارد که صرفاً از مرز مهران تردد کنند و وارد خاک کشور شوند.»

بیشتر بخوانید: عراق با بازگشت زمینی زائران اربعین موافقت کرد!

وی ادامه داد: «مکاتباتی با سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم که آمار بلیت‌هایی را که به‌صورت یک‌سره خریداری شده است به سازمان راهداری اعلام کنند تا برای عزیزانی که اراده بر تردد زمینی دارند، امکانات لازم پیش‌بینی شود، هرچند ظرفیت برای تمامی تعداد 60 هزار نفر فراهم شده است. با بخش خصوصی هماهنگ شده است و با توجه به آمار و عملکردی که در سال‌های گذشته ثبت شده، درصد سهم استان‌های مختلف را مشخص کردیم. چون تعداد زائران به‌نسبت گذشته ناچیز است، هیچ مشکلی برای جابه‌جایی امن و راحت این عزیزان وجود ندارد.»

وی تأکید کرد: «توصیه ما به مسافران این است که با توجه به اینکه از منظر اقتصادی برابر برآوردهایی که انجام شده، سفر هوایی بسیار به‌صرفه‌تر است، مسافران سفر هوایی را انتخاب کنند. از دبیرخانه ستاد مرکزی به‌طور مشخص و صریح اعلام شد هزینه‌های بازگشت به‌صورت زمینی بیش از هوایی است.»

وی افزود: «در نظام سفرهای هوایی، بلیت یکطرفه حدود 70 الی 75 درصد مجموع بلیت رفت و برگشت قیمت دارد. اکنون هزینه سفر رفت و برگشت تهران ـ نجف 5 میلیون و بلیت رفت به‌تنهایی 3 میلیون و 200 هزار تومان است. از سمت دیگر هزینه بازگشت به‌صورت زمینی بیش از یک‌میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود، چراکه تنها حدود یک‌میلیون تومان هزینه سفر زمینی از عتبات عالیات تا صفر مرزی است و هزینه‌های تردد تا شهر مقصد و سایر هزینه‌های جانبی نیز به این هزینه اضافه خواهد شد، با این حال اگر عزیزی اراده بر تردد زمینی داشته باشد، برای خدمت‌رسانی به وی آماده‌ایم.»

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در انتها گفت: «هزینه‌های سفر زمینی برابر مصوبات شورای‌عالی ترابری کشور و مصوبات سال‌های قبل وزارت کشور، به‌منظور پوشش هزینه‌های سفرهای یک‌سر خالی، در این بازه دو برابر هزینه‌های مصوب در طول سال است، چراکه در این ایام اتوبوس بدون مسافر به‌سمت مرز می‌رود و با مسافر بازمی‌گردد، بنابراین قیمت بلیت باید هزینه سفر رفت و برگشت را پوشش دهد.»

همچنین ببینید: جدول دفاتر فروش بلیت پرواز اربعین

منبع: تسنیم

ارسال نظر