دریافت هزینه نسخه الکترونیک در داروخانه‌ها غیرقانونی است!

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان اینکه این سازمان هزینه نسخه الکترونیک داروخانه‌ها را پرداخت می‌کند، گفت دریافت هرگونه هزینه‌ از بیمار برای نسخه‌پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها غیرقانونی است.

دریافت هزینه نسخه الکترونیک در داروخانه‌ها غیرقانونی است!

مصطفی سالاری بیان کرد: «بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، هزینه تبدیل نسخه دست‌نویس به نسخه الکترونیکی توسط سازمان تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها پرداخت شده و هزینه‌ای از بیمه‌شدگان دریافت نخواهد شد.»

وی تأکید کرد: «مصوبه شورای عالی بیمه از طریق مجاری قانونی به داروخانه‌ها ابلاغ شده و از ۹ مرداد ماه بابت هر نسخه الکترونیک مبلغ 4 هزار تومان به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.»

سالاری افزود: «برخی داروخانه‌ها قبل از تصویب و ابلاغ این قانون به صورت خودسرانه مبالغی را از مردم دریافت کرده‌اند. این اقدام به طور قطع غیرقانونی بوده و داروخانه‌ها مکلف به بازگرداندن این مبالغ هستند.»

به گزارش ایرنا در روزهای اخیر مطلبی در فضای مجازی منتشر شده بود که با حذف دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی و نوشتن دارو در سربرگ پزشکان، با مراجعه به داروخانه اعتبار بیمه بیمار در سامانه تأمین اجتماعی چک و مبلغ ۵۱۵۰ تومان برای او فاکتور می‌شود.

بیشتر بخوانید: نسخه الکترونیک چیست؟ | خداحافظی همیشگی با دفترچه‌های کاغذی بیمه

جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان نیز ۶ مرداد ماه در این رابطه تأکید کرده بود: «دریافت هزینه بابت نسخه‌نویسی در خدمات الکترونیک با حذف دفترچه‌های بیمه قانونی بوده و انجمن داروسازان منتظر مصوبه هیأت وزیران در این زمینه است.»

چاپ و عرضه دفترچه کاغذی جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه ۹۹ در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد.

بنابراین از این پس سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کنند.

به گفته مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، از اول اسفند ماه سال گذشته بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی می‌توانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد تأمین اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کنند.

بنابر اظهارات وی، در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان می‌توانند نسخه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌های کاغذی خواهد داشت.

‌همچنین هر بیمه‌شده یا بازنشسته می‌تواند پیش از مراجعه به مراکز پزشکی، استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمه‌شدگان می‌تواند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان خود مطلع شود.

همچنین بخوانید: نحوه دسترسی بیمه‌شدگان به سوابق و اطلاعات هویتی‌شان

ارسال نظر