همراه اول همچنان پیشتاز؛ روند صعودی مشترکان همراه اول ادامه دارد

رسانه کلیک - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار گزارشی از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در بهار سال 1399، از رشد سهم بازار همراه اول و همچنین ریزش مشترکان دو اپراتور ایرانسل و رایتل خبر داد. 

همراه اول همچنان پیشتاز؛ روند صعودی مشترکان همراه اول ادامه دارد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار گزارشی از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در بهار سال 1399، خبر از رشد سهم بازار همراه اول و همچنین ریزش مشترکان دو اپراتور ایرانسل و رایتل داد و این موضوع به معنای این است که مشترکان ایرانسل و رایتل به سمت همراه اول در حال مهاجرت هستند.

جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات رادیویی حاکی از این است که سهم بازار همراه اول در بهار سال جاری به 53.72 درصد رسیده که 0.54 درصد رشد را به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته و همچنین زمستان 98 نشان می‌دهد.

در بهار سال گذشته نیز همراه اول شاخص‌های رشد بالایی داشت و بررسی و مقایسه گزارش سال 98 با سال 99 نشان می‌دهد که همراه اول سال گذشته نیز پیشتاز بود و همچنان توانسته جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

در حالی بیشترین خطوط فعال در این جدول با سهم 65.047.843 به همراه اول تعلق دارد که نگاهی به جدول منتشر شده توسط رگولاتوری نشان می‌دهد سهم بازار ایرانسل 0.36 درصد به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته و همچنین 0.73 درصد به نسبت زمستان 1398 افت کرده است.

رایتل هم که اغلب در مسیر رکود و ریزش قرار دارد، همچون ایرانسل با افت 0.89 درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل مواجه شده است.

در این خصوص نگاهی به سهم بازار اپراتورها و بررسی جدول وضعیت بازار و سهم اقتصادی اپراتورها که از بهار 98 تا بهار 99 را در دل خود جای داده نشان می‌دهد همراه اول تنها اپراتوری است که مسیر رشد را طی کرده است. سهم بازار همراه اول در سال 99 نشان می‌دهد تنها اپراتوری که توانسته سهم بازار خود را در حوزه ارتباطات گسترش و افزایش دهد همراه اول نام دارد و سایر اپراتورها در سراشیبی قرار گرفته اند.

مشترکان همراه اول در کنار هم قرار دادن تمام این بررسی‌ها نشان می‌دهد همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران، همچنان پس از ربع قرن تجربه اپراتوری در ایران، در مقام نخست سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه کشور قرار دارد.

ارسال نظر