همه چیز درباره فین‌تک، بلاک‌چین و رمزارزها با کلیک (قسمت اول)

رسانه کلیک - در بخش جدید بررسی فین‌تک، بلاک‌چین و رمزارزها با کلیک (قسمت اول) با ما همراه باشید تا به بررسی ترند این روزهای دنیا یعنی فین‌تک، بلاک‌چین و رمزارزهای بپردازیم و هرآنچه باید از آن‌ها بدانید را برای شما شرح دهیم.

همه چیز درباره فین‌تک، بلاک‌چین و رمزارزها با کلیک (قسمت اول)

فین‌تک (FinTech) یا فناوری‌های مالی یعنی «کاربرد نوآورانه فناوری در خدمات مالی»؛ هدف نهایی دادن قدرت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به مردم به عنوان کاربران نهایی خدمات مالی است. «فین‌تک» که آن را در زبان فارسی «فینتک» یا «فین تک» هم می‌نویسند، با توسعه فضای استارت‌آپی در دنیا بر سر زبان‌ها افتاد ولی فین‌تک محدود به استارت‌آپ‌ها نیست و شرکت‌های بزرگی در ایران و جهان در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ در این سلسله برنامه‌ها قصد داریم تا تصویر جامعی از فین‌تک را برای شما ارائه دهیم.

ارز دیجیتال یا رمزارز یا در زبان انگلیسی Cryptocurrency نوعی پول مجازی است که از فناوری رمزنگاری در طراحی آن استفاده شده و معمولاً به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود. رمزارزها می‌توانند مانند سایر ارزهای فیات (بدون پشتوانه) قابلیت مبادله، انجام تراکنش، خرید آنلاین و ... داشته باشند. بیت‌ کوین، اتریوم، لایت‌ کوین، بایت‌ کوین، بیت کوین کش، ریپل، مونرو، استلار، ورج و دیگر آلت کوین ها انواع رمز ارز هستند.

بلاک چین (Blockchain) هم که ترکیبی از دو کلمه Block (بلوک) و Chain (زنجیره) است. به زبان ساده، نوعی سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره‌شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای یک شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود. با استفاده از رمزنگاری و توزیع داده‌ها، امکان هک، حذف و دستکاری اطلاعات ثبت‌شده، تقریباً از بین می‌رود.

اگر می‌خواهد درباره این ترندهای نوظهور دنیای اقتصاد نوین بیشتر بدانید با ما در فین‌تک ، بلاک‌چین و رمزارزها با کلیک (قسمت اول) همراه باشید.

ارسال نظر