همکاری اپل و هیوندای برای ساخت خودرو برقی در سال ۲۰۲۵

رسانه کلیک - شرکت اپل قصد دارد تا در آینده بازار خودرو ها را تصاحب کند. حال به نظر می رسد همکاری اپل و هیوندای یکی از اهداف بلند مدت این شرکت باشد.

همکاری اپل و هیوندای برای ساخت خودرو برقی در سال ۲۰۲۵

یکی از تحلیلگران مالی با نام مینگ چی کو، گزارش های رسمی را منتشر کرده است که نشان دهنده همکاری شرکت اپل و هیوندای برای ساخت یک خودرو برقی است. در جزئیات این گزارش آمده است که اولین خودرو الکتریکی شرکت اپل، بر اساس پلتفرم E-GMP شرکت هیوندای باشد که تامین کننده قدرت خودرو های برقی است.

از این پلتفرم، در اواخر سال گذشته رونمایی شد و انتظار می رود که از امسال، به عنوان پایه و اساس خودرو های برقی هیوندای مورد استفاده قرار گیرد. به ادعای این شرکت، خودرو هایی که از این پلتفرم استفاده می کنند از لحاظ تئوری می توانند با یکبار شارژ کامل، پانصد کیلومتر را بدون نیاز به نگرانی از شارژ مجدد، حرکت کنند. فناوری شارژ سریع نیز به باتری این خودرو ها کمک میکند تا در عرض هجده دقیقه، ۸۰ درصد باتری آن شارژ شود.

البته که این عملکرد با توجه به طراحی های مختلف، متفاوت است.

آقای کو ادعا کرده است که خودرو اول اپل با همکاری هیوندای ساخته خواهد شد. البته اپل برای ساخت خودرو مورد بحث، از دیگر تامین کنندگان نیز کمک خواهد گرفت.

با این حال هیوندای قصد دارد تا در طراحی و تامین قطعات اولین خودرو اپل پیشگام باشد. نکته قابل توجه این است که زیر مجموعه کوچکتر این شرکت یعنی Kia، مسئولیت تولید این خودرو را در ایالات متحده به گردن خواهد گرفت.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده از طرف کمپانی هیوندای؛ شرکت های تولید قطعات زیادی هستند که قصد دارند برای تولید این خودرو با اپل و هیوندای همکاری داشته باشند. اما هنوز صحبت های شرکت با آنها در مراحل ابتدایی بوده و مشخص نیست کدام تولید کننده با این دو شرکت در تولید خودرو فوق همکاری کند.

به گزارش رویترز، رهبران هیوندای هنوز بر سر همکاری با شرکت امریکایی اپل بحث دارند زیرا آنان معتقدند که همکاری با این شرکت حتماً دلیل محکمی برای گرفتن نتایج عالی نیست.

ارسال نظر