همکاری "اینتل" و "دارپا" برای پیشرفت رمزنگاری

رسانه  کلیک - شرکت "اینتل" در همکاری جدید خود با "دارپا" قصد دارد روش‌هایی را برای پیشرفت رمزنگاری و بهبود حریم شخصی ارائه دهد.

همکاری "اینتل" و "دارپا" برای پیشرفت رمزنگاری

به گزارش ایسنا، شرکت "اینتل"(Intel)، قراردادی را با "آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا" یا "دارپا"(DARPA) برای مشارکت در مورد "رمزنگاری هم‌ریختی" (FHE) امضا کرده است. این برنامه موسوم به "DPRIVE" در جستجوی راه‌هایی است که امکان پیشرفت رمزنگاری هم‌ریختی را برای بهبود حریم شخصی فراهم می‌کند.

رمزنگاری هم‌ریختی، امکان پردازش داده‌های رمزگذاری شده را بدون نیاز به رمزگشایی آنها فراهم می‌کند. این یک گام بزرگ به سوی امنیت به شمار می‌رود اما رمزنگاری هم‌ریختی در حال حاضر در بیشتر موارد، عملی‌ترین روش نیست.

به گفته دارپا، محاسبه‌ای که انجام دادن آن با لپ‌تاپ در کسری از ثانیه انجام می‌شود، با سروری که رمزنگاری هم‌ریختی را انجام می‌دهد، هفته‌ها زمان می‌برد.

همکاری اینتل با مایکروسافت

اینتل در بخشی از یک پروژه چند ساله، یک شتاب‌دهنده "مدارهای مجتمع با کاربرد خاص"(ASIC) را با هدف سرعت بخشیدن به زمان محاسبه رمزنگاری هم‌ریختی توسعه خواهد داد.

این شرکت قصد دارد با شرکت "مایکروسافت"(Microsoft) نیز همکاری کند تا به آزمایش فناوری خود روی سرویس محاسباتی "مایکروسافت آژور"(Microsoft Azure) و "Microsoft JEDI" بپردازد.

شرکت "آی‌بی‌ام"(IBM) نیز در حال کار کردن روی رمزنگاری هم‌ریختی است. این شرکت، سال گذشته از یک فناوری رونمایی کرد که روش رمزگذاری را در اپلیکیشن‌های "iOS"، "macOS" و "Linux" سهولت می‌بخشد.

ارسال نظر