همکاری سامسونگ و دانشگاه استنفورد تفورد برای ساخت صفحه‌نمایش با تراکم 10000PPI

رسانه کلیک - سامسونگ و دانشگاه استنفورد در حال همکاری برای ساخت صفحه‌نمایش با تراکم 10000PPI هستند که می‌تواند به تجربه کاربران حین استفاده از واقعیت مجازی کمک کند.

همکاری سامسونگ و دانشگاه استنفورد تفورد برای ساخت صفحه‌نمایش با تراکم 10000PPI

اگر از طرفداران واقعیت مجازی درباره مشکلات آن‌ها سوال کنید، احتمالاً از اثر "درب صفحه" یا شکاف بین پیکسل هایی که هنگام تماشای نمایشگر بسیار نزدیک به چشمتان متوجه می شوید، یاد می کنند. و اگر جدید‌ترین همکاری کمپانی سامسونگ و دانشگاه استنفورد موفقیت‌آمیز باشد، این مشکل ممکن است کاملاً از بین برود. محققین سامسونگ و استنفورد ، توانسته‌اند با توسعه فناوری OLED (از طریق IEEE Spectrum) صفحه نمایشی بسازند که از رزولوشن حداکثر 10،000 پیکسل در هر اینچ پشتیبانی می‌کند. این تراکم پیکسل بالاترین تراکم پیکسل در تمام نمایشگرها به‌حساب می‌آید، چه رسد به آنچه در یک هدست VR مدرن مانند Oculus Quest 2 پیدا می‌کنید.

این فناوری جدید OLED از فیلم‌ها برای انتشار نور سفید بین لایه های انعکاسی، یک نقره و لایه دیگری از جنس فلز بازتابنده با شیارهایی به اندازه نانو استفاده می‌کند. این "متاسرفیس نوری" ویژگی‌های بازتابنده را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا رنگ‌های خاص در پیکسل‌ها طنین انداز شوند. این طراحی، تراکم پیکسلی بسیار بالاتری را نسبت به آنچه که در RGB OLED در تلفن‌ها می‌بینید فراهم می‌کند ، اما به میزان روشنایی با OLED‌های سفید در برخی از تلویزیون‌ها صدمه ای نمی زند.

این برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌تواند تجربه ایده‌آلی باشد، و یک تصویر تقریباً "بی عیب" ایجاد کند که در آن دیگر شاهد پیکسل‌های جداگانه نخواهید بود. هرچند که استفاده از این تکنولوژی ممکن است به سال‌ها زمان نیاز داشته باشد زیرا به قدرت محاسباتی بسیار بیشتری نیاز است، اما همین اکنون نیز فناوری OLED دیگر مانعی برای توسعه خود نخواهد داشت.

همچنین این تکنولوژی عملی‌تر از آن است که تصور می کنید. سامسونگ در حال حاضر هم با استفاده از فناوری روی صفحه‌نمایش با تراکم 10000PPI در ابعاد کامل کار می‌کند و طراحی شیارها تولید در مقیاس بزرگ را ممکن می‌کند. فقط تنها سوال این است که این OLED چه زمانی و چطور به بازار عرضه می‌شود.

ارسال نظر