همکاری هواوی و گاک (GAC) در ساخت خودروی شاسی بلند فوق هوشمند

خودروی شاسی بلند هوشمند برقی جدیدی با همکاری هواوی و گاک ساخته می‌شود که تقریبا به هیچ نوع دخالتی از سوی انسان احتیاج ندارد.

همکاری هواوی و گاک (GAC) در ساخت خودروی شاسی بلند فوق هوشمند

همکاری هواوی و گاک در ساخت خودرو

کمپانی خودروسازی چینی GAC Group و هواوی تصمیم به همکاری گرفته‌اند تا یک خودروی شاسی بلند هوشمند را در سال 2023 روانه بازار کنند.

خودروی الکتریکی آینده به عنوان نخستین محصول مشترک هواوی و گاک از سطح 4 خودمختاری برخوردار بوده و دارای قابلیت‌های انرژی جدید جالبی است.

در این همکاری، گاک مسئول ساخت بدنه خودرو است، در حالی که هواوی جنبه‌های محاسباتی و ارتباطی را پیاده‌سازی می‌کند. ظاهرا این دو شرکت چینی قصد دارند هشت مدل و سری‌های متعدد از خودروهای برقی را به طور مشترک تولید کنند.

شاسی بلند هوشمند هواوی و گاک

خودروی شاسی بلند هوشمند برقی

در ماه ژوئن، گاک، هواوی و دیدی از ادغام منابع، داده‌ها و پژوهش‌های علمی خود خبر دادند. یکی از پروژه‌های هیجان‌انگیز گاک با همکاری هواوی و دیدی، ساخت خودروهای خودمختار سطح 4 است که می‌توانند تقریبا بدون نیاز به دخالت انسان عمل کند.

توجه داشته باشید که مکانیزم های کمک راننده فعلی از خودمختاری سطح 2 بهره‌مند هستند و به دریافت برخی ورودی‌ها از سوی انسان احتیاج دارند.

با ترکیب منابع این سه شرکت، خودروهای هوشمند L4 به احتمال زیاد در سال 2024 به تولید انبوه می‌رسند. این خودروها به قابلیت‌های طراحی و ساخت GAC و نرم‌افزار رانندگی خودکار دیدی و هواوی مجهز خواهند بود.

پلتفرم سخت‌افزاری هوشمند دیدی به نام Didi Gemini هم‌اینک توسط شرکت‌های خودروسازی چندملیتی متعدد تحت آزمایش است. طبق گفته‌های چنگ وی، بنیان‌گذار دیدی، این شرکت چینی قصد دارد تا سال 2025 میلیون‌ها خودروی هوشمند را تولید و به بازار عرضه کند.

نظر شما درباره خودروی چینی آینده چیست؟ آیا در این فرصتی برای ورود خودروهای هوشمند هست؟ نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر