همکاری هیوندای با اپل برای تولید خودرو الکتریکی منتفی شد

رسانه کلیک - بعد از هفته ها حدس و گمان درباره همکاری هیوندای با اپل برای ساخت یک اتومبیل الکتریکی، این شرکت به شایعات پایان داده و اعلام کرده است این همکاری منتفی است.

همکاری هیوندای با اپل برای تولید خودرو الکتریکی منتفی شد

هفته های گذشته خبر های زیادی درباره همکاری هیوندای با اپل برای ساخت یک خودرو الکتریکی منتشر شد. حال این شرکت کره ای همراه با کمپانی کیا به این خبر ها پایان داده و اعلام کرده اند که تصمیم ندارند تا با همکاری شرکت آمریکایی اپل، خودرو برقی تولید کنند. با توجه به گزارشات منتشر شده، مذاکرات فی مابین این شرکت فعلا به پایان رسیده اما این قضیه بدان معنا نیست که این مذاکرات مجدداً شروع نشود.

شرکت هیوندای همانطور که توسط بلومبرگ گزارش شده است در ماه گذشته قبل به وجود آمدن هر سو تفاهمی اعلام کرده بود که صحبت های آنها با شرکت اپل فعلا فقط در حد مذاکرات اولیه بوده و هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده است. این تولید کننده خودرو اعلام کرده است که ما برای ساخت خودرو الکتریکی با شرکت های زیادی وارد مذاکره شده ایم. اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. بلومبرگ هفته گذشته اعلام کرد که مذاکرات اپل و هیوندای با یکدیگر فعلا متوقف شده است. چیزی که مشخص است این است که شرکت اپل قصد دارد تا بزودی به یکی از رقیبان سرسخت تولید کننده خودرو های برقی تبدیل شود.

به باور تحلیلگر مشهور چینی، آقای مینگ چی کو؛ شرکت اپل قصد دارد تا از پلتفرم E-GMP شرکت هیوندای برای اولین خودرو الکتریکی خود استفاده کند. و برای تولید این خودرو ها در چین، از کمپانی کیا کمک بگیرد. البته به باور آقای مینگ، همچین خودرویی توسط اپل قرار نیست تا قبل از سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.

با توجه به شرایط پیش آمده در کنار شیوع کرونا، وضعیت مذاکرات اپل و هیوندای هرچه که باشد، بعید است به این زودی ها از این پروژه رونمایی شود.

ارسال نظر