همکاری گوگل و مایکروسافت برای ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی

رسانه کلیک - همکاری گوگل و مایکروسافت برای تبدیل اپلیکیشن‌های تحت وب به اپلیکیشن‌های اندرویدی و ارائه آن‌ها در فروشگاه گوگل پلی آغاز شده است.

همکاری گوگل و مایکروسافت برای ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی

پشتیبانی مایکروسافت از اپلیکیشن‌های اندرویدی بر می‌گردد به زمان ساخت و ارائه اپلیکیشن Surface DUO. بر اساس گزارش‌های منتشر شده مایکروسافت و گوگل همکاری خود را برای تبدیل اپلیکیشن‌های تحت وب به اپلیکیشن‌های اندرویدی و ارائه آن‌ها در فروشگاه گوگل پلی آغاز کرده‌اند.

برای تبدیل اپلیکیشن‌های ساخت مایکروسافت که با استفاده از ابزار PAWBuilder ایجاد شده‌اند قرار است از ابزار Bubblewrap گوگل و همچنین کتابخانه‌های تحت این فریم ورک استفاده شود. این تصمیم به منظور استفاده بهینه از ویژگی‌ها و ایجاد قابلیت‌های بیشتر روی وب اپلیکیشن مثل ساختار استاندارد تحت وب و همچنین ایجاد قابلیت تغییر ظاهر اپ گرفته شده است. در واقع قرار است وب‌ها به نحوی روی گوشی یا دستگاه اندرویدی باز شوند که ظاهر و نحوه کار با آن‌ها کاربر پسند و ساده باشد.

به گفته مایکروسافت، برای تغییر و گسترش ویژگی‌های وب اپلیکیشن‌ها نیازی به تغییرات بنیادین، صرف انرژی و هزینه زیادی ندارد. البته این تغییرات کمی زمان‌بر هستند. این مدت زمان بیشتر برای ایجاد تغییرات بیشتر و بهتر برای دسترسی به اپلیکیشن‌های کاربردی‌تر و بهینه روی گوشی تلفن همراه ضروری است.

با توجه به سیاست‌های مایکروسافت در خصوص تولید ابزارهای مختلف و ارائه آن‌ها به کاربران و همچنین دیپلماسی شرکت گوگل برای استخدام برنامه‌نویسان بیشتر به منظور تبدیل وب اپ‌ها به اپلیکیشن‌های اندرویدی به جای ایجاد اپلییکشن‌های عمومی تحت وب همکاری این دو شرکت هم برای کاربران سیستم‌عامل اندروید و هم برای دو شرکت گوگل و مایکروسافت بسیار پر منفعت و پر سود خواهد بود.

ارسال نظر