هند برای رقابت با گوگل و اپل ، فروشگاه اپلیکیشن خود را راه‌اندازی می‌کند

رسانه کلیک - هند قصد دارد برای رقابت با گوگل و اپل و شکستن انحصار موجود در بازار اپلیکیشن‌ها، فروشگاه اپلیکیشن بومی خود به نام Mobile Seva App Store را راه‌اندازی کند.

هند برای رقابت با گوگل و اپل ، فروشگاه اپلیکیشن خود را راه‌اندازی می‌کند

کشور هند برای رقابت با گوگل و اپل قصد دارد تا فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی خود را راه‌اندازی و آن را جایگزین اپ استور و پلی استور کند. یکی از دلایل این کار، افزایش استقلال این کشور است.

طبق گزارش رسانه‌های محلی هند، دولت این کشور قصد دارد تا فروشگاه اپلیکیشن خود به نام Mobile Seva App Store را راه‌اندازی کند. دولت این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «اندروید سهم بازار 97 درصدی در کشور هند دارد. پس ما باید مداخله کنیم و استارتاپ‌های هندی را تحت کنترل خود بگیریم.»

علاوه بر این دولت این کشور قصد دارد تا نصب این فروشگاه اپلیکیشن هندی را اجباری کند و آن را به صورت پیش فرض روی تمام گوشی‌های جدیدی که در بازارهای هند عرضه می‌شود نصب کند.

لازم به ذکر است این تصمیم زمانی از سوی دولت هند گرفته شد که تعداد بسیار زیادی از کارآفرینان تکنولوژی هندی دست در دست هم دادند و از دولت درخواست کردند تا در مسیر توسعه اکوسیستم اپلیکیشن‌های دیجیتالی هند از آن‌ها حمایت کند تا بتوانند با شرکت‌های غول فناوری در دنیا مانند گوگل و اپل رقابت کنند.

در یک جلسه اوایل این هفته درباره راه‌های ایجاد یک پلتفرم گسترده برای میزبانی از اپلیکیشن‌های محلی و شکستن انحصار در بازار فعلی صحبت شد. این افراد همچنین در حال مذاکره با رگولاتورهای بانکی کشور مانند وزارت دارایی هستند تا اقدام اخیر شرکت گوگل که با هدف افزایش کارمزد خرید در این فروشگاه صورت گرفته بود را محکوم کنند.

اکنون باید منتظر واکنش گوگل و اپل به این اخبار باشیم.

ارسال نظر