هنر نورپردازی میهمان ویژه جشن هفتاد سالگی یونسکو

به گزارش کلیک سازمان ملل متحد آموزشی، علمی و فرهنگی (یونسکو) جشن70 سالگی خود را با تکنولوژی بالا برگزار کرد. در روز 16 نوامبر تعدادی از پروژکتورهای فوق العاده قدرتمند، نمای خارجی مرکز  سازمان جهانی یونسکو در پاریس را به یک آلبوم عکس دیجیتال غول پیکر تبدیل کردند.

هنر نورپردازی میهمان ویژه جشن هفتاد سالگی یونسکو

این طرح نشان دهنده ی انعکاس عینی موفقیت های چند ملیتی است که یونسکو در بیش از هفت دهه گذشته بدست آورده است. در پایان هفته چند عکس جدید از جمله حملات تروریستی که روز جمعه 13 نوامبر در پایتخت فرانسه برگزار شد به تصاویر متحرک موجود در نور اضافه شد. همچنین کلمه "صلح" در کنار مرکز اصلی یونسکو در شش زبان مختلف ظاهر شد.

عکس جشن یونسکو

این طرح در روزهای 17 و 18 نوامبر مجددا نمایش داده شد.
پس از حملات روز جمعه یونسکو اعلام کرد که پاریسی ها و بازدیدکنندگان به شهر نور دیگر قادر به مشاهده ی نمایش نور از نزدیک خیابان de Lowendal نخواهند بود.
در عوض تماشاچیان می توانند به صورت پخش زنده این نمایش را مشاهده کنند. علاوه بر این از "نمایش داستان سرایی" در داخل مقر یونسکو پرده برداری شد. این نمایشگاه های داخلی مبتنی بر تصویر، با تمرکز بر موفقیت های اخیر این سازمان و فعالیت های مداوم در سراسر جهان به کار خود ادامه می دهد.
نزدیک به 200 کشور در فعالیت ها و برنامه های یونسکو که شامل برنامه های بین المللی علوم و همچنین تاسیس طبیعی میراث جهانی یونسکو, مانند پارک ملی بزرگ هیمالیا در هند و پارک ملی سرنگتی در تانزانیا می باشد شرکت دارند.

ارسال نظر