هوش مصنوعی تشخیص کرونا از یافته های جدید محققان MIT

رسانه کلیک - دانشمندان دانشگاه MIT توانسته اند ابزار هوش مصنوعی تشخیص کرونا را بسازند که می تواند با گوش دادن به سرفه افراد، بیماری آن‌ها را تشخیص دهد.

هوش مصنوعی تشخیص کرونا از یافته های جدید محققان MIT

در این روزها نگرانی هنگام سرفه کردن امری رایج است، اینکه آیا این سرفه به خاطر کووید-19 است یا فقط گلو را صاف کرده اید؟ ممکن است به زودی پاسخ واضح­ تری دریافت کنید. محققان دانشگاه MIT، هوش مصنوعی­ تشخیص کرونا را ساخته اند که می­ تواند سرفه خشک را در افرادی که کووید-19 دارند تشخیص دهد، حتی اگر بیماری بدون علامت باشد. با توسعه تعداد زیادی شبکه عصبی، می توان تغییرات ظریف صوتی ناشی از ویروس کرونا را تشخیص داد.

شبکه هوش مصنوعی تشخیص کرونا، همزمان یک شبکه عصبی صداهای مرتبط با قدرت صوتی را تشخیص می دهد. و دیگری به حالات احساسی گوش می دهد که نشان دهنده کاهش واکنش­ عصبی، مانند افزایش کلافگی یا "حالت خنثی چهره". در همین حال، شبکه سوم، تغییرات عملکرد تنفسی را اندازه گیری می کند. و در نهایت با تعریف الگوریتمی از میزان تضعیف عضلانی(یعنی سرفه های ضعیف تر و ...) تصویر کامل تری از سلامت شما را ارائه می دهد.

هوش مصنوعی تشخیص کرونا، در تست های اولیه بسیار دقیق عمل کرده است. پس از اینکه تیم توسعه دهنده مدل خود را بر روی ده ها هزار نمونه سرفه و گفتگو آموزش داد، این فناوری 98.5 درصد سرفه ها را در افراد مبتلا به کووید-19 درست تشخیص داد. همچنین 100 درصد افرادی را که ظاهراً بدون علامت بودند نیز شناسایی کرد.

نکته خاصی در این میان وجود دارد. فناوری هوش مصنوعی تشخیص کرونا برای تشخیص افراد علامت دار نیست، زیرا ممکن است آن ها سایر مواردی داشته باشند که رفتار مشابهی ایجاد می کند. اگرچه این ابزار کاملاً توانایی تشخیص کرونا را دارد ، اما شما شاید شما دوست نداشته باشید که از این امر برای صدور حکم قطعی در مورد آلوده بودن یا نبودن استفاده کنید.

ابزار هوش مصنوعی تشخیص کرونا، تنها یک تمرین تئوری نیست. دانشمندان در حال توسعه یک اپلیکیشن مناسب هستند که بتواند به عنوان ابزاری برای پایش وضعیت ویروس مورد استفاده قرار گیرد. فقط ممکن است لازم باشد تا هر روز برای تلفن خود سرفه کنید تا تعیین کند که آیا بیرون رفتن برای شما ایمن است یا خیر. محققان حتی پیشنهاد می کنند اگر این ابزار همیشه در پس زمینه گوشی فعال باشد، ممکن است بتواند به این همه گیری پایان دهد، اگرچه این یک "اگر" چالش برانگیز است زیرا وارد مسائل مربوط به حریم خصوصی می شود.

ارسال نظر