هوش مصنوعی فیس بوک شیوع کووید ۱۹ در آمریکا را پیش‌بینی می‌کند

رسانه کلیک - هوش مصنوعی فیس بوک می‌تواند میزان شیوع کووید ۱۹ تا ۱۴ روز آینده در شهرستان‌های سراسر آمریکا را پیش‌بینی کند. فیس بوک قصد دارد این سیستم را در اروپا نیز گسترش دهد. 

هوش مصنوعی فیس بوک شیوع کووید ۱۹ در آمریکا را پیش‌بینی می‌کند

پیش‌بینی میزان شبوع ویروس در هر پاندمی بسیار مهم است؛ زیرا برآوردهای اشتباه منجر به ابتلا افراد بیشتری به ویروس و در نهایت پر شدن بیمارستا‌ن‌ها می‌شود. شرکت فیس بوک معتقد است که در این شرایط هوش مصنوعی می‌تواند به انسان‌ها کمک کند. این شرکت مقاله‌ای درباره تکنیک هوش مصنوعی برای پیش‌بینی میزان شیوع کووید ۱۹ در شهرستان‌های سراسر آمریکا منتشر کرده است.

این سیستم با در نظر گرفتن ماهیت بیماری و عوامل اجتماعی تاثیرگذار بر آن، 14 روز آینده عفونت‌ها را پیش‌بینی می‌کند. ین سیستم هوش مصنوعی با تمام ویژگی‌های ذاتی کووید ۱۹ آشنایی دارد و با داده‌های مختلفی از شهرستان‌ها درباره عواملی مانند فاصله اجتماعی و تحرک و ... آموش دیده است.

محققان معتقدند که سیستم آن‌ها نه تنها با ارائه یک مدل پیچیده‌تر ، بلکه با ارائه فرضیات نسبتا کم می‌تواند کارآمدتر باشد. این شرکت غول تکنولوژی هر هفته پیش‌بینی های جدید خود را در Humanitarian Data Exchange به اشتراک می‌گذارد. همچنین فیس بوک امیدوار است که بتواند این سیستم را با همکاری بارسلون به اروپا نیز گسترش دهد.

از پیش‌بینی‌ های هوش مصنوعی فیس بوک مربوط به آمریکا در گزارش کمیته اروپا استفاده خواهد شد تا بتوان نقاطی در دنیا که بیشترین میزان شیوع و انتقال به سایر دنیا را دارند شناسایی کرد.

اگر این سیستم واقعا به درستی کار کند می‌تواند کمک زیادی به مسئولان کشورها کند تا بتوانند میزان شیوع و ظرفیت بیمارستان‌ها را کنترل کنند یا در صورت لزوم محدودیت‌های مختلفی ایجاد کنند. واکسن ها و درمان های قابل اعتماد آخرین راه های خروج از همه‌گیری ویروس کرونا هستند؛ اما هوش مصنوعی فیس بوک می‌تواند شرایط را تا آن لحظه قابل تحمل نگه دارد.

ارسال نظر