هوش مصنوعی Adobe به کمک افزایش وضوح عکس‌های تار می‌آید

رسانه کلیک - کمپانی Adobe قصد دارد به کمک هوش مصنوعی خود به صورت آزمایشی از قابلیتی رونمایی کند که فرآیند افزایش وضوح عکس‌های تار را ارتقا می‌بخشد.

هوش مصنوعی Adobe به کمک افزایش وضوح عکس‌های تار می‌آید

فیلم‌ها و تصاویری که شما با تلفن همراه خود، DSLR یا دوربین بدون آینه می‌گیرید به دلیل مواردی مانند نو کم یا لرزش دست و یا هر دلیل دیگری ممکن است تار شوند. مشکل این‌جا است که افزایش وضوح عکس یا فیلم پس از ثبت بسیار دشوار است و در نهایت بیشتر اوقات، نتیجه به دست آمده مطلوب به نظر نمی‌رسند. کمپانی Adobe اما می‌خواهد با کمک هوش مصنوعی راه حل مناسب افزایش وضوح عکس‌ها و فیلم‌های تار را پیدا کند.

در کنفرانس Max 2020 ، این شرکت در یک خبر کوتاه، ویژگی آزمایشی به نام Sharp Shots را به حضار معرفی کرد که توسط هوش مصنوعی این کمپانی با نام Sensei ساخته شده است. این ویژگی از یادگیری ماشینی برای از رفع اشکال از هر فریم از یک فیلم استفاده می کند. درک فرآیند این کار ممکن است در یک کلیپ فشرده شده در YouTube نگنجد، اما نتایج خودشان به‌تنهایی نشان دهنده عملکرد بالای تصاویر هستند. در فیلم هایی که Adobe به اشتراک گذاشته است مشاهده کنید که تفاوت واضحی در وضوح تصویر قبل و بعد از اصلاح هوش مصنوعی وجود دارد. افزایش وضوح در نمونه نهایی بسیار مشهود است.

نکته ای که باید بخاطر بسپاریم این است که ممکن است Sharp Shots در هیچ‌ یک از محصولات Adobe تلفیق نشود. البته باید گفت بسیاری از شرکت‌ها با قابلیت‌های جالب و منحصر به فرد هوش مصنوعی خود سر و صدا می‌کنند اما خیلی وقت‌ها این ویژگی‌ها هیچ‌وقت برای استفاده کاربران بهره‌برداری نمی‌شوند.

البته به گفته این شرکت، ویژگی‌های بسیار جذاب جدیدی با کمک هوش مصنوعی به محصولات Adobe اضافه می‌شود. به عنوان مثال هوش مصنوعی به زودی به شما امکان می‌دهد آسمان‌های چشمگیرتری را به عکس‌های خود در برنامه فتوشاپ اضافه کنید. این قابلیت حتی اگر SharpShots برای استفاده کاربران عرضه نهایی نشود به فتوشاپ اضافه خواهد شد.

ارسال نظر