داده‌های شرکت فوجیتسو در دارک وب به فروش رفت

با انتشار شایعات مختلف درباره سرقت و به فروش گذاشته شدن داده‌های کمپانی فوجیتسو بسیاری از کاربران نگران از دست رفتن و دزدیده شدن اطلاعات خود شده‌اند. حال این شرکت در حال پیگیری مشکل پیش آمده است. 

داده‌های شرکت فوجیتسو در دارک وب به فروش رفت

در ۲۶ آگوست اعلام شد گروهی با نام "Marketo" حدود ۴ گیگابایت از داده‌های شرکت فوجیتسو را در دارک وب به فروش گذاشته‌اند. حال پس از گذشت چند روز صحت این خبر توسط شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق نمونه‌های منتشر شده از اطلاعات دزدیده شده توسط گروه مارکتو به نظر می‌رسد این داده‌ها شامل مشخصات کامل مشتریان، پروژه‌های آینده، داده‌هایی درباره اطلاعات شرکت و اطلاعاتی درباره میزان درآمد یک کمپانی باشد.

در همین راستا سخنگوی فوجیتسو این اتفاق را کم اهمیت جلوه داده و اعلام کرد: "هیچ نشانه‌ای از سرقت داده‌های شرکت ما وجود ندارد و این امر می‌تواند تنها بهانه‌ای برای بدنام کردن فوجیتسو باشد."

وی افزوده: "ما از نمونه‌های آپلود شده توسط گروه مارکتو در دارک وب مطلع هستیم و با بررسی‌های انجام شده هنوز به اینکه آنها از کجا بدست آمده‌اند پی نبرده‌ایم اما مسئله‌ای که برای ما مشهود است عدم ارتباط نمونه اطلاعات با داده‌های فوجیتسو بوده و به نظر می‌رسد این داده‌ها ساختگی یا مربوط به شرکتی دیگر باشد."

برخی از کارشناسان امنیت سایبری نیز براین باورند گروه مارکتو تنها قصد دارد نام یک برند ژاپنی را خدشه‌دار کند و اطلاعات به فروش گذاشته شده نمی‌تواند مربوط به فوجیتسو شود.

از طرفی تحلیلگر اطلاعات تهدیدات سایبری براین باور است که گروه مارکتو به دلیل داشتن پیشینه خود می‌تواند در فهرست هکرهای معتبر قرارگیرد.

وی درباره اطلاعات منتشر شده اعلام کرد: "درست بودن یا نبودن ۴ گیگابایت اطلاعات به فروش گذاشته شده هنوز برای من سوال‌برانگیز است. زیرا تا به امروز فوجیتسو از ابزارهای امنیتی خاصی برای حفظ داده‌های شرکت استفاده کرده و یک گروه هکر نمی‌تواند به سادگی از آنها عبور کند. اما با توجه به سابقه مارکتو امکان واقعی بودن مسئله نیز وجود دارد."

بنابراین می‌توان گفت احتمال سرقت اطلاعات این شرکت ژاپنی بسیار بالا بوده و باید دید فوجیتسو چه برنامه‌ای برای آرام کردن ذهن مشتریان خود دارد.

آیا تابحال از محصولات این کمپانی استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما اطلاعات به فروش گذاشته شده از پایگاه داده فوجیتسو دزدیده شده است؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر