هک شدن شرکت EA منجر به سرقت ۷۸۰ گیگابایت اطلاعات حساس شد!

رسانه کلیک - با انتشار خبر هک شدن شرکت EA در فضای مجازی، گفته می‌شود در اثر این حادثه، ۷۸۰ گیگابایت داده از توسعه‌دهنده بازی‌های محبوب دزدیده شده است. 

هک شدن شرکت EA منجر به سرقت ۷۸۰ گیگابایت اطلاعات حساس شد!

به تازگی خبر هک شدن شرکت EA در اینترنت منتشر شد که گفته می‌شود حدود ۷۸۰ گیگابایت اطلاعات از این توسعه‌دهنده با درآمد خالص ۵.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰، به سرقت رفته است.

طبق گزارشی که وب‌سایت Vice منتشر کرده است، هکرها با نفوذ به کدهای سرور فیفا ۲۱ و منابع کدهای موتور ساخت بازی Frostbite، اقدام به یک سرقت ۷۸۰ گیگابایتی کرده‌اند. از دیگر عناوین دزدیده شده می‌توان به کیت‌های توسعه نرم‌افزار (SDK)، ابزار عیب‌یابی و کلیدهای API اشاره کرد.

بعد از انتشار این خبر سخنگوی EA در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت به منظور انجام تحقیقات تکمیلی درباره این سرقت بزرگ، با مقامات رسمی و افراد حرفه‌ای درحال همکاری است. متن رسمی این بیانیه به شرح ذیل است:

"ما در حال بررسی حادثه اخیر پیش آمده روی شبکه‌های خود هستیم که در آن مقدار محدودی از منابع کدهای بازی و ابزارهای مربوط به آن به سرقت رفته است. همچنین باید اعلام کنیم که در اثر حادثه پیش آمده، هیچکدام از اطلاعات بازیکنان و کاربران در دسترس هکرها قرار نگرفته و ما هیچ دلیلی برای در خطر بودن اطلاعات کاربران خود نمی‌بینیم. دلیل این امر پیشرفت‌های امنیتی از پیش طراحی شده کمپانی بوده و انتظار نداریم که مشکل ایجاد شده، تاثیری بر کاربران یا تجارت ما داشته باشد."

با اینکه EA اعلام کرده است که هیچکدام از اطلاعات بازیکنان تحت تاثیر این اتفاق قرار نگرفته است، مسئله پیش آمده می‌تواند ضررهای سنگینی به شرکت متحمل کند. طبق گزارشات، گفته می‌شود که اطلاعات دزدیده شده در یک انجمن هکینگ به فروش رفته‌اند که برخی صفحات آن انجمن نیز برای عموم قابل مشاهده نیستند.

به ادعای یکی از وب‌سایت‌های فعال در زمینه علوم کامپیوتری، هکرها با قرار دادن قیمت ۲۸ میلیون دلاری روی این اطلاعات، اعلام کرده‌اند که با خرید این اطلاعات هک شده، تمامی سرویس‌های کمپانی EA برای خریدار قابل نفوذ خواهند بود. آنها همچنین اعلام کرده‌اند که فقط به خریداران واقعی انجمن توجه خواهند کرد و این افراد شامل افرادی می‌شوند که تمامی قوانین انجمن را تا به امروز رعایت کرده باشند.

بطور کلی، شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های ویدیویی از جمله اهداف بزرگی هستند که هکرها همیشه در تلاش برای نفوذ به قلب آنها هستند. بنابراین اینگونه شرکت‌ها باید برای جلوگیری از خطرات و ضررهای احتمالی، اقدامات امنیتی سنگین‌تری را روی محصولات و کتابخانه‌های عظیم خود پیاده‌سازی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اتفاق پیش آمده و اخبار پیرامون آن، باید تا پایان تحقیقات این توسعه‌دهنده محبوب منتظر بمانیم.

ارسال نظر