ادعای جدید توییتر؛ هک 130 حساب کاربری با ترفند فیشینگ !

رسانه کلیک - طبق گزارشی جدید هکرها با استفاده از ترفند فیشینگ با تماس تلفنی، کارمندان توئیتر را فریب داده و به سیستم های داخلی این شرکت دست یافتند.

ادعای جدید توییتر؛ هک 130 حساب کاربری با ترفند فیشینگ !

توئیتر ادعا می کند هکرهایی که اخیرا تعداد زیادی از حساب های کاربری افراد مشهور را هک کرده بودند، با فریب کارمندان این پلتفرم از طریق تماس تلفنی به حساب های کاربری افراد دسترسی یافتند.

این شبکه اجتماعی جزئیاتی از این عملیات هک را فاش و اعلام کرد هکرها به وسیله حملات فیشینگ از طریق تماس تلفنی، گروه کوچکی از کارمندانش را هدف گرفته بوده اند. ترفند فیشینگ از طریق تماس تلفنی با استفاده از ارسال ایمیل یا ابزارهای ارتباطات الکترونیکی دیگر افراد را فریب می دهد و به اطلاعات حساس آنها دسترسی می یابد.

در حساب کاربری توئیتر در این باره آمده است: این حمله تلاشی گسترده و عظیم برای گمراه کردن عده ای خاص از کارمندان و دسترسی به سیستم های داخلی ما بوده است.

هکرها پس از سرقت اطلاعات مهم کارمندان توئیتر و دسترسی به سیستم های پلتفرم توانستند گروهی از کارمندان پلتفرم را هدف گرفته که به ابزارهای پشتیبانی از حساب های کاربری دسترسی داشتند.

طی این حمله سایبری که در ۱۵ جولای انجام شد،حساب کاربری ۱۳۰ نفر از افراد مشهور از جمله الون ماسک و جف بزوس هک شد و کاربران فریب خوردند که به یک حساب ناشناس بیت کوین وجه واریز کنند.

منبع: پرس اسوسیشن

ارسال نظر