واتساپ قابلیت جدیدی برای خرید درون برنامهای خود ارائه کرده است
رسانه کلیک - واتساپ اکنون به کاربران خود در هند و برزیل امکان میدهد تا در خرید درون برنامهای خود، کاتالوگ فروشنده را مرور کرده و چندین مورد را به لیست خرید خود اضافه کنند.
ماه گذشته، فیس بوک بخش خرید درون برنامهای جدید را به واتساپ اضافه کرد. این ویژگی به شما امکان میدهد کاتالوگ فروشگاه را مرور کنید و سپس ، اگر مورد جالبی نظرتان را جلب کرد، مکالمهای را با فروشنده کالا شروع کنید که احتمالاً منجر به معامله میشود. اگرچه این ویژگی مفید بود، اما به سادگی پرداخت سنتی نبود. فیس بوک در حال اصلاح این روش جدید خرید است. در تازهترین اصلاحات این ویژگی، اکنون میتوانید کاتالوگ فروشنده را مرور کرده و چندین مورد را به لیست خرید خود اضافه کنید. وقتی کارتان تمام شد، انتخابها به عنوان یک خرید واحد (مشابه وقتی که چندین عکس را برای شخصی میفرستید) در مکالمه شما با فروشنده به اشتراک گذاشته میشوند. از نظر تئوری، این قابلیت جدید گروهبندی خریدها، پذیرش و پیگیری سفارشات را برای بازرگانان سادهتر میکنند.
این ویژگی یک قدم کوچک به سمت یک تجربه سنتی پرداخت است. فعلا، به نظر نمیرسد که یک روند رسمی برای ارائه جزئیات پرداخت و دریافت سفارش شما وجود داشته باشد. واتس اپ به تدریج پرداخت های درون برنامهای را ارائه خواهد داد که میتواند مشکل را حل کند. در ماه ژوئن سال جاری میلادی، این شرکت ویژگی خرید درون برنامهای را در برزیل راهاندازی کرد. با این حال، یک هفته بعد ، دستور تعلیق این خدمات توسط بانک مرکزی کشور برزیل، که میخواست "یک فضای مناسب رقابت را حفظ کند" ، صادر شد. از آن زمان واتس اپ با پشتیبانی پنج بانک از جمله بانک پرداختهای جیو، این قابلیت را برای کاربران هندی خود ایجاد کرد. بودجه این ویژگی اخیر توسط Reliance Industries تأمین میشود، شرکتی که صاحب Jio Platforms نیز هست - کسب و کاری که فیس بوک و گوگل نیز در آن سرمایه گذاری کردهاند.