واتس اپ نسخه‌های پشتیبان را در فضای ابری رمزگذاری می‌کند

جدیدترین نسخه بتای عرضه شده برای اپلیکیشن واتس اپ می‌تواند به طور مستقل نسخه‌های پشتیبان ذخیره شده را در فضای ابری رمزگذاری کند.

واتس اپ نسخه‌های پشتیبان را در فضای ابری رمزگذاری می‌کند

اپلیکیشن واتس اپ و رویه رمزگذاری داده ها

هنگام استفاده از اپلیکیشن واتس اپ، پیام‌های شما از دو طرف رمزگذاری می‌شوند. بنابراین چشم‌های کنجکاو به راحتی نمی‌توانند پیام‌های مبادله شده را مشاهده کنند. با این حال، اگر یک نسخه پشتیبان در فضای ابری داشته باشید، مقامات می‌توانند با استفاده از یک مجوز تفتیش به داده‌های ذخیره شده در گوگل درایو یا iCloud دسترسی پیدا کنند.

طبق گزارش قبلی WABetaInfo، واتس اپ در حال کار روی فناوری جدیدی است که بتواند به طور مستقل، نسخه‌های پشتیبان را نیز در فضای ابری رمزگذاری کند. ظاهرا این سیستم در جدیدترین نسخه بتای اندروید (با شماره 2.21.15.5) فعال شده است.

با فعال کردن این قابلیت، امنیت تاریخچه گفتگوها و رسانه‌های شما در نسخه پشتیبان تضمین می‌شود. البته اگر زمانی کلمه کلیدی یا کلمه بازیابی 64 رقمی خود را گم کنید، آنگاه اطلاعات ذخیره شده در بک-آپ برای همیشه از دست می‌روند. در این صورت حتی واتس اپ نیز نمی‌تواند به داد شما برسد!

در صورت موافقت با شرایط فوق، می‌توانید نسخه بتای اپلیکیشن واتس اپ با شماره 2.21.15.5 را نصب کرده و یا منتظر بمانید تا نسخه عمومی و پایدار آن منتشر شود.

سرویس متعلق به فیس بوک همچنین در حال آزمایش نرم‌افزار جدیدی است که در دستگاه‌های متعدد اجرا شود. این نرم‌افزار می‌تواند امکان رمزنگاری سرتاسر را حتی در صورت عدم استفاده کاربر از گوشی، فراهم آورد.

در صورت کاربرد نسخه بتا، شماره نسخه آن را با دقت بررسی کنید. پست‌های ارسال شده در رسانه اجتماعی نشان می‌دهند که آزمایش‌های رمزگذاری بسته هم‌اینک در حال گسترش بوده و شامل شرکت افراد بیشتری می‌شود.

ارسال نظر