واردات فایزر لغو شد یا فایزر واکسن تحویل نداد؟

دلیل عدم واردات واکسن فایزر به کشور چیست؟ رئیس سازمان غذا و دارو می‌گوید ما واردات فایزر را لغو نکردیم بلکه شرکت فایزر به ما واکسن تحویل نداد.

واردات فایزر لغو شد یا فایزر واکسن تحویل نداد؟

محمد رضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در واکنش به برخی از اخبار که در مورد مخالفت وزارت بهداشت برای واردات واکسن فایزر به کشور مطرح می‌شود، گفت: «در برخی از رسانه‌ها بحث‌هایی مطرح می‌شود که گویی سازمان غذا و دارو با عدم صدور مجوز مانع واردات واکسن فایزر به کشور شده است، در حالیکه این مطلب به هیچ عنوان صحت ندارد.»

محمدرضا شانه ساز

شانه ساز با بیان اینکه به واکسن فایزر هم مانند دیگر واکسن‌ها از جمله سینوفارم، آسترازنکا و... مجوز داده شده، افزود: «شرکت فایزر واکسن‌ها را تحویل نداد و هیچ ثبت سفارشی از سوی ایران در مورد این واکسن لغو نشده است.»

او ادامه داد: «شرکت واسطه‌ای که قرار بود این واکسن‌ها را خریداری کند و به ایران تحویل دهد موفق به واردات فایزر به ایران نشد.»

جالب است بخوانید: ماجرای معدوم کردن واکسن فایزر در مهاباد چه بود؟ + عکس

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تبلیغاتی که پیرامون اثرگذاری فایزر در رسانه‌ها مطرح می‌شود، بیان کرد: «در هیچ مطالعه‌ علمی‌ای عنوان نشده که فایزر زنان باردار را بیشتر از سینوفارم از ابتلا به بیماری کرونا مصون می‌کند و بیشتر این مباحث پروپاگاندا و تبلیغاتی است.»

بیشتر بخوانید: فایزر زنان باردار به ایران نمی‌آید | واکسیناسیون با سینوفارم ادامه پیدا کند

منبع: میزان

ارسال نظر