شرایط وام ۶۰ میلیونی مهر ایران با کارمزد ۲ و ۴ درصد

بانک قرض الحسنه مهر ایران در طرحی جدید، وام قرض الحسنه تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۲ و ۴ درصدی و اقساط ۳۶ ماه در نظر گرفته است که نیاز به سپرده گذاری چند ماهه و معدل سازی ندارد.

شرایط وام ۶۰ میلیونی مهر ایران با کارمزد ۲ و ۴ درصد

وام های قرض الحسنه از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین وام های پرداختی بانک ها هستند. علت آن هم سود و کارمزد پایین این وام‌ها است.

در حالی که اکثر وام های موجود در سبد مصارف بانک ها ۱۸ درصد است، دریافت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ و حتی ۲ درصد یک مزیت عالی است.

البته دریافت وام های قرض الحسنه هم مشکلات و شرایط خاص خود را دارند. مثلا برای دریافت وام های قرض الحسنه نیاز هست که چند ماهی در بانک مربوطه سپرده گذاری کنیم تا میانگین لازم جهت دریافت تسهیلات را به دست آوریم.

ولی در طرح جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران موسوم به «طرح حمایت فرد حقیقی» نیازی به داشتن میانگین حساب نیست.

مبلغ وام قرض الحسنه حمایت فرد حقیقی ۶۰۰ میلیون ریال است و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه هست.

طرح تسهیلاتی حمایتی فرد حقیقی برای آن دسته از مشتریانی طراحی گردیده است که خواستار استفاده از تسهیلات قرض الحسنه بانک مهر در زودترین زمان ممکن می‌باشند.

در حالت عادی، مشتریان بانک، جهت استفاده از تسهیلات قرض الحسنه بانک، ملزم به کسب میانگین با حداقل کارکرد ۳ ماهه حساب هستند. این طرح با توجه به ایجاد صندوق اجتماعی برای هر شعبه، برای افرادی که فرصت ایجاد میانگین را ندارند، مطلوب بوده که متقاضیان با افزایش مبلغ موجودی در دسترس خود، تمام یا بخشی از مشکلاتشان، مرتفع می‌گردد.

در این طرح، متقاضی با تودیع معادل درصدی از مبلغ تسهیلات مورد نیاز خود به صندوق اجتماعی شعبه حساب انتخاب خود (۴۰% یا ۵۰% یا ۵۵ %) از هم‌افزایی همزمان بانک متناسب با مبلغ تودیعی ایشان در صندوق موصوف (۶۰% یا ۵۰% یا ۴۵ %) برخوردار می‌گردد.

متعاقباً متقاضی پس از سپری شدن مدت انتظار تعیین شده برای تسهیلات، پس از تکمیل پرونده خود، از تسهیلات طرح "حمایتی فرد حقیقی" تا سقف فردی ۶۰۰ میلیون ریال بهره مند می‌گردد.

بیشتر بدانید: وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه جدید به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

شرایط تسهیلات طرح "حمایتی فرد حقیقی":

مشارکت فرد وام گیرنده در صندوق اجتماعی شعبه متناسب با تودیع مبلغ به میزان معادل درصدی از مبلغ تسهیلات مدنظر حسب انتخاب خود می‌باشد.

مدت بازپرداخت جهت دریافت تسهیلات، حداکثر ۳۶ ماه است.

سقف تسهیلات فردی قابل اعطا در طرح حداکثر ۶۰۰ میلیون ریال است.

نرخ کارمزد تسهیلات طرح حمایتی فرد حقیقی از محل وجوه صندوق اجتماعی شعبه ۲% در سال و از محل منابع بانک ۴ % در سال می‌باشد.

آزادسازی مبلغ تودیعی مشتری، پس از انقضا و تسویه وام، امکان پذیر می‌باشد.

قابلیت دریافت تسهیلات مجدد پس از تسویه تسهیلات دریافتی در صورت عدم برداشت مبلغ تودیعی با حمایت ۵۰% بانک و بدون طی مدت انتظار مجدد امکان پذیر است.

شرکت در طرح "حمایتی فرد حقیقی" برای کلیه افراد با رعایت سقف فردی امکان پذیر است.

متقاضیان دارنده حساب قرض الحسنه پس انداز نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران، می‌توانند با مراجعه به هر یک از ۵۲۶ شعبه بانک در سراسر کشور و تکمیل فرم های طرح، از مزایای این طرح بهره‌مند گردند.

با ذکر یک مثال با این طرح بیشتر آشنا می‌شوید:

فرض کنید مشتری با مراجعه به شعبه و اطلاع از شرایط "طرح حمایتی فرد حقیقی" خواستار استفاده از تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۳۶ ماهه است.

به همین منظور با تأمین مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال در حساب پس انداز خود ، اقدام به تکمیل فرم های طرح یادشده می‌نماید و شعبه به‌موجب درخواست یادشده، نسبت به انتقال مبلغ ۳۰۰میلیون ریال به صندوق اجتماعی شعبه اقدام می‌نماید.

با توجه به شروع مدت انتظار از زمان انتقال، مشتری نسبت به تکمیل پرونده تسهیلاتی خود اقدام نموده و پس از اتمام دوره انتظار، شعبه در صورت تکمیل بودن پرونده، نسبت به واریز تسهیلات به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل منابع بانک با کارمزد ۴ % و ۳۰۰ میلیون ریال از محل وجوه صندوق اجتماعی شعبه با کارمزد ۲% در حساب پس انداز ایشان با بازپرداخت ۳۶ ماهه اقدام خواهد نمود.

منبع: منیبان

ارسال نظر