واکنش های مسئولان کشور به رمزارزها ادامه دارد؛ نظر محسن رضایی در مورد ارزهای دیجیتال

رسانه کلیک - واکنش های مسئولان کشور به رمزارزها ادامه دارد و این روزها مخصوصاً «بیت‌کوین» به مهم‌ترین موضوع اقتصاد داخلی کشور تبدیل شده است.پس از نامه‌ی هفته پیش رئیس مجلس به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی مبنی بر تعیین تکلیف ارزهای دیجیتال و اقدام برای ممانعت از ارائه درگاه پرداخت به فعالان فاقد مجوز این حوزه، نگرانی‌های کاربران نسبت به ادامه حضور در این فضا و امکان خرید و فروش آسان رمزارزها توسط صرافی‌های داخلی افزایش یافت و در چنان بازار مشوشی که با سقوط تاریخی قیمت بیت‌کوین و دیگر رمزارزها هم همراه شده بود، عده‌ای از کاربران ایرانی از ترس بسته شدن درگاه‌های خرید و فروش داخلی، شتاب‌زده اقدام به فروش رمزارزها و خروج سرمایه‌شان از این بازار کردند.

واکنش های مسئولان کشور به رمزارزها ادامه دارد؛ نظر محسن رضایی در مورد ارزهای دیجیتال

پس از نامه‌ی هفته پیش رئیس مجلس به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی مبنی بر تعیین تکلیف ارزهای دیجیتال و اقدام برای ممانعت از ارائه درگاه پرداخت به فعالان فاقد مجوز این حوزه، نگرانی‌های کاربران نسبت به ادامه حضور در این فضا و امکان خرید و فروش آسان رمزارزها توسط صرافی‌های داخلی افزایش یافت و در چنان بازار مشوشی که با سقوط تاریخی قیمت بیت‌کوین و دیگر رمزارزها هم همراه شده بود، عده‌ای از کاربران ایرانی از ترس بسته شدن درگاه‌های خرید و فروش داخلی، شتاب‌زده اقدام به فروش رمزارزها و خروج سرمایه‌شان از این بازار کردند.

‌ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای با مهر فوری از بانک مرکزی و دولت خواست وضعیت مقررات ارزهای دیجیتال در ایران را شفاف و برای جلوگیری از ضرر و زیان مردم اقدام کنند. بر اساس این نامه از بانک مرکزی خواسته شد تا زمان ارائه مجوزهای لازم از ارائه درگاه پرداخت به صرافی‌های ارز دیجیتال فاقد مجوز جلوگیری و همچنین در خصوص علت استمرار ارائه درگاه پرداخت به صرافی‌های ارز دیجیتال به مجلس گزارش شود.

طبق آخرین خبرها و بعد از یک هفته بحث و گمانه‌زنی، به دستور شورای عالی فضای مجازی و با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، به منظور ساماندهی بازار مبادلات رمزارزها و برنامه‌ریزی برای ساماندهی صرافی‌های رمزارزی، کارگروه مبادلات رمزارز تشکیل شده و یکی از اولین تصمیم‌گیری‌های این کارگروه بررسی بیشتر درگاه‌های پرداخت صرافی‌های رمزارز خواهد بود.

حال در تازه‌ترین ابراز نظرهای سیاستمداران کشور در خصوص رمزارزها، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از استفاده از رمزارزها به نفع منافع ملی و سرمایه‌های مردم گفته است. او که این روزها نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم هست، روز چهارشنبه در قالب توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: «رمزارز‌ها یک نوآوری بین‌المللی و فرصت پولی هستند. در دولت ما با هدایت درست و تنظیم مقررات متناسب، از رمزارز‌ها به نفع منافع ملی و سرمایه‌های مردم استفاده خواهد شد. اگر دولت کنونی زودتر چاره‌اندیشی می‌کرد، مردم و ناظران با شفافیت بیشتری وارد بازار ارز‌های دیجیتالی می‌شدند.»

نظر محسن رضایی در مورد ارزهای دیجیتال

به نظر می‌رسد با نزدیک‌تر شدن به زمان تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و در شرایط اقتصادی فعلی، بیش از قبل شاهد واکنش های مسئولان کشور به رمزارزها خواهیم بود؛ موضوعی که می‌تواند به ترویج حضور بیشتر مردم در این فضا و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها هم منجر شود.

ارسال نظر