شرکت سامسونگ یکی از کارخانه‌های تولید LCD خود را به شرکت TCL واگذار کرد

رسانه کلیک - کمپانی سامسونگ یکی از بخش‌های تولید قطعات خود، که مسئول تولید پنل‌های LCD این شرکت در استان سوجو (suzhou) چین بود را به شرکت TCL Technology واگذار کرد.

شرکت سامسونگ یکی از کارخانه‌های تولید LCD خود را به شرکت TCL واگذار کرد

این اقدام در راستای سیاست جدید شرکت سامسونگ مبنی بر توقف خط تولید LCDها تا پایان سال ۲۰۲۰ صورت گرفته است. این شرکت قصد دارد تمام خط تولیدهای خود را بر روی تولید پنل‌های LED و نسل جدید QDها متمرکز کند.

سامسونگ با اعلام امضای تفاهم‌نامه‌ای بین خود و شرکت ‌TCL اعلام کرد که این خط تولید تماماً به شعبه چین شرکت TCL واگذار می‌شود و مطابق با مفاد این قرارداد سامسونگ صاحب ۱۲.۳۳ درصد از سود فروش این کمپانی که معادل 739 میلیون دلار است، می‌باشد.

این خط تولید LCD توان تولید بالقوه‌ی 160,000 صفحه در ماه را دارد که اکنون تنها تا 120,000 صفحه در ماه تولید می‌شود. که در نمایشگرهای ۳۲، ۵۵ و ۶۵ اینچی در بازار استفاده می‌شوند.

در نتیجه این انتقال مالکیت، اکنون کمپانی TCL دارای سه خط تولید نسل 8.5 و یازده خط تولید نسل 11هم برای تولید پنل‌های LCD است. به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تا بدون پرداخت هزینه‌های گزاف راه‌اندازی خط‌ تولید انحصاری، سهم تولید خود را در بخش نمایشگرها افزایش دهد.

ارسال نظر