وب سایت StarlinkIran.com جعلی است!

وب سایت StarlinkIran.com علیرغم شباهت‌های بسیار با وب سایت اصلی، جعلی بوده و نباید به گزارش‌های نوشته‌شده در آن توجه کرد.

وب سایت StarlinkIran.com جعلی است!

وب سایت StarlinkIran.com

به تازگی یک وب سایت جعلی برای سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ساخته شده است. این وب سایت ظاهر مشابهی با وب سایت رسمی استارلینک دارد، اما با بررسی دقیق آن می‌توان متوجه تفاوت‌های مهمی شد.

وجود این وب سایت جعلی در ابتدا توسط کاربران ایرانی ردیت و توییتر اعلام شد. این کاربران خیلی زود احتمال جعلی بودن وب سایت StarlinkIran.com را منتشر کردند. دلیل این است که ایران هنوز درخواستی را برای استارلینک صادر نکرده و عمده ادعاهای موجود در این وب سایت نادرست و بی‌اساس هستند.

از جمله این ادعاها می‌توان به سخت‌افزار 249 دلاری و پرداخت ماهانه 49 دلاری برای استفاده از سرویس اشاره کرد. این هزینه‌ها اصلا معقولانه نیستند، چون کیت اینترنتی استارلینک در حال حاضر 499 دلار و هزینه بهره‌مندی از سرویس ماهانه حدود 99 دلار است.

نکته مهم و جالب این است که در وب سایت استارلینک ایران، گفته شده که تمام‌پرداخت‌ها محرمانه و از طریق بیت کوین صورت می‌گیرند!

از طرف دیگر، اطلاعات رجیستری وب سایت StarlinkIran.com به دامنه‌ای تحت نام Dynadot,LLC اشاره می‌کند. در واقع Dynadot یک کمپانی هاستینگ در سن متیو بوده و سابقه آن به 18 سال می‌رسد.

حساب‌های کاربری این کمپانی در رسانه‌های اجتماعی توییتر و فیس بوک دارای هزاران فالوور هستند، اما تعامل کم با فالوورها و شکایات متعدد کاربران درباره اسپم و کلاه‌برداری، شک و شبهه‌های بسیاری را به وجود می‌آورد.

البته اشتیاق افراد برای پرداخت حق اشتراک به سرویس استارلینک بسیار قابل‌درک است. کشورهای متعددی در سراسر جهان وجود دارند که اینترنت کُند، ناپایدار و گران در آن‌ها یک هنجار معمولی محسوب می‌شود.

با توجه به تصمیم اسپیس ایکس برای تعمیم پوشش استارلینک، توصیه می‌شود که اخبار مربوط به این سرویس را تنها از طریق وب سایت اصلی Starlink.com پیگیری کنید.

ارسال نظر