ورود ۲ میلیون واکسن فایزر از بلژیک

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از مجوز ورود ۲ میلیون دوز واکسن فایزر از کشور بلژیک به ایران خبر داد.

ورود ۲ میلیون واکسن فایزر از بلژیک

سیدحیدر محمدی در مورد واکسن‌های وارداتی گفت: "در حال حاضر 6 واکسن اسپوتنیک، بعضی از سایت‌های آسترازنکا ، سینوفارم، بهارات هند، فایزر بلژیک و جانسون و جانسون آلمان ، در کشور مجوز مصرف اضطراری گرفته اند و به محض تطبیق در بدو ورود به کشور، اجازه مصرف خواهند داشت."

وی افزود: "در برنامه واردات ما سینوفارم وجود دارد. هند هنوز مجوز صادرات بهارات به ایران را صادر نکرده است . آسترازنکا از منابع مجاز و از طریق کواکس وارد کشور می‌شود. واکسن اسپوتنیک بر اساس قرارداد 62 میلیونی به ما داده نشده است که علت اصلی آن عدم تولید کافی این واکسن است."

محمدی اظهار داشت: "برای واردات 2 میلیون واکسن فایزر قراردادی با هیات امنای ارزی کشور در حال تنظیم است تا در یک تا دو ماه آینده به شرطی که مشکلات بین المللی انتقال ارز و جابجایی واکسن پیش نیاید از کشور بلژیک به ایران ارسال شود. واکسن جانسون و جانسون هم در انتظار نهایی شدن قراردادهای بین المللی است. کشور تولید کننده تا 5 میلیون دُز قول ارسال داده و اگر طرف خارجی اقدام کند ما مشکلی از نظر تامین ارزی نداریم. سینوفارم هم مثل سابق در حال وارد شدن به کشور از طریق هیات امنای ارزی، هلال احمر و شرکت‌های خصوصی است."

منبع: فارس

ارسال نظر