کامپیوترهای قدیمی بروزرسانی ویندوز ۱۱ دریافت نمی‌کنند

شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است دستگاه‌های قدیمی نیز امکان نصب ویندوز ۱۱ را خواهند داشت. حال به نظر می‌رسد این کاربران برای دریافت بروزرسانی‌های آینده باید پردازنده خود را ارتقا دهند. 

کامپیوترهای قدیمی بروزرسانی ویندوز ۱۱ دریافت نمی‌کنند

روز گذشته انتشار اعلامیه مایکروسافت مبنی بر سازگاری ویندوز ۱۱ با پردازنده‌های قدیمی باعث خرسندی بسیاری از کاربران شد.

حال این غول فناوری آمریکایی اعلام کرده است سیستم‌های ضعیف تنها امکان نصب نسخه اصلی ویندوز ۱۱ را داشته و در صورت تمایل به دریافت بروزرسانی‌ها میبایست سخت‌افزار آنها ارتقا یابد.

طبق گزارشات منتشر شده مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرده است کامپیوترهایی که از پردازنده‌های قدیمی استفاده می‌کنند در اولویت شرکت نبوده و آنها میتوانند تنها اولین نسخه پایدار ویندوز ۱۱ را نصب کرده و برای دریافت بروزرسانی‌های مختلف یا پچ‌های امنیتی باید از لحاظ سخت‌افزاری ارتقا پیدا کنند.

متاسفانه مایکروسافت جزئیات بیشتری درباره این موضوع منتشر نکرده است‌. اما گفته می‌شود اقدام غول آمریکایی در صورت عدم ایجاد محدودیت مورد اشاره برای کامپیوترهای قدیمی، از لحاظ قانونی با مشکلاتی مواجه بوده و می‌توان گفت دست‌های پشته پرده‌ای در این میان وجود دارند.

آنچه مایکروسافت درباره ارتقا سخت‌افزاری سیستم‌ها اعلام کرده است ایجاد امنیت هرچه بیشتر برای آنها بوده و اعلام شده غول فناوری می‌خواهد با این روش کاربران را به ارتقا سیستم‌های خود تشویق کند.

البته این شرکت پیش از این نیز در زمان انتشار بروزرسانی‌های ویندوز ۱۰ اعلام کرده بود کاربرانی که از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنند برای حفظ امنیت خود اقدام به ارتقا سیستم‌های خود کنند.

از طرفی شایعاتی نیز درباره دریافت رشوه از کمپانی‌های تولید سخت‌افزارهای کامپیوتری وجود دارد و گفته می‌شود غول فناوری آمریکایی پول خوبی بابت ایجاد این محدودیت به جیب زده است.

حال باید دید واکنش کاربران به این حرکت مایکروسافت چگونه خواهد بود.

به نظر شما ایجاد محدودیت در دریافت بروزرسانی‌های ویندوز ۱۱ حرکتی منطقی است؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر