ویندوز 10X مایکروسافت احتمالا در دسامبر آماده می‌شود

رسانه کلیک - مایکروسافت تایید کرده است که این شرکت بر روی انواع مختلفی از ویندوز کار می کند. ویندوز  10X نسخه مدولار و سبک ویندوز 10 است اما متاسفانه از 32 برنامه پشتیبانی نمی‌کند.این پروژه بر روی دستگاه‌هایی با صفحه دوگانه و تاشونده تمرکز می کند ولی این شرکت اخیرا اعلام کرده است که رونمایی با تاخیر برگزار می شود و در نسخه اولیه بر روی دستگاه هایی با یک صفحه نمایشگر  تمرکز شده است.

ویندوز 10X مایکروسافت احتمالا در دسامبر آماده می‌شود

این پروژه بر روی دستگاه‌هایی با صفحه دوگانه و تاشونده تمرکز می کند ولی این شرکت اخیرا اعلام کرده است که رونمایی با تاخیر برگزار می شود و در نسخه اولیه بر روی دستگاه هایی با یک صفحه نمایشگر تمرکز شده است.

در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش احتمالا ویندوز10X در دسامبر امسال رونمایی می شود. اگرچه برای کسانی که چشم به راه آن بودند یک ناامیدی محسوب می شود.

براساس این گزارش این ویندوز از 32 برنامه پشتیبانی نمی کند. پیش از این، مایکروسافت قول داده بود که ویندوز10X قادر خواهد بود که 32 برنامه را با استفاده از مجازی سازی اجرا کند، اما گفته نشده بود که از فناوری VAIL پشتیبانی نمی کند و کاربران هنگام استفاده از برنامه‌های UWP و PWA دچار مشکل خواهند شد.

امیدواریم که این مشکل فقط برای نسخه اولیه باشد و شرکت بر روی این ویندوز کار کند و پشتیبانی از این 32 برنامه را برای VAIL اضافه کند.

مایکروسافت قرار بود از دستگاهی‌ با دو صفحه نمایشگر Surface Neo با سیستم عامل 10X رونمایی کند. ولی ماکروسافت این رونمایی را تا سال 2022 به تاخیر انداخت. مایکروسافت قرار است ویندوز 10X RTM را در ماه دسامبر ارائه دهد و دستگاه‌های شخص ثالث به جای سخت افزار خود مایکروسافت، از این سیستم عامل جدید پشتیبانی می کنند.

این دستگاه‌ها با این سیستم عامل جدید احتمالا در بهار 2021 در دسترس قرار بگیرند. به نظر می رسد که ویندوز 10X اکنون به سمت دستگاه‌های ارزان قیمت رفته است و می تواند با کروم بوک‌های موجود در بازار رقابت کند.

ارسال نظر