ویژگی جدید اندروید ۱۲ امکانات شخصی سازی بیشتری به کاربر میدهد

رسانه کلیک - طبق گزارش های بدست آمده از طرف گوگل، ویژگی جدید اندروید ۱۲ امکان تغییر رنگ برنامه های مختلف را به کاربر میدهد.

ویژگی جدید اندروید ۱۲ امکانات شخصی سازی بیشتری به کاربر میدهد

ویژگی جدید اندروید ۱۲ به کاربر این امکان را میدهد، نه تنها رنگ های پوسته سیستم را تغییر دهد، بلکه بتواند این تغییرات را روی برنامه های شخص ثالث نیز اعمال کند.

امروزه شخصی سازی و تغییر پوسته های گوشی های هوشمند به یک امر پایه ای و ساده تبدیل شده است. برای مثال شما می توانید تم های روشن و تیره را به دلخواه خود استفاده کرده و آنها را شخصی سازی کنید. در اندروید ۱۲ این ویژگی بهبود پیدا خواهد کرد و باعث می شود تا کاربر قدرت شخصی سازی رنگ آمیزی برنامه های شخص ثالث را نیز داشته باشد تا سیستم بصورت یکپارچه عمل کند. این ویژگی جدید، الهام گرفته شده از رابط کاربری برند های مختلف است که هرکدام رنگ بندی های مخصوص به خود را دارند. البته شما دسترسی کامل به تغییر پوسته های برنامه هارا نیز در این برند ها ندارید زیرا این یک‌ ویژگی ریشه ای است که ابتدا باید شرکت گوگل به اندروید دسترسی آنرا بدهد تا شرکت های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.

در اندروید ۱۰ به بالا، حتی با وجود قابلیت تیره و روشن اجباری که تاثیر روی اکثر برنامه ها می‌گذارد، هر اپلیکیشن بصورت مجزا خودش تصمیم میگیرد که رنگ‌بندی و پوسته آن به چه صورت باشد. برای مثال، برخی توسعه دهندگان یک برنامه بجای استفاده از پوسته تمام تیره، بنا به خواسته خود از یک پوسته تیره و طوسی یا تیره و آبی استفاده میکنند.

برای اینکه متوجه شویم این ویژگی جدید چطور کار میکند، کافیست یک نگاه به برنامه Substratum بیاندازیم.

در صورتی که دستگاه شما روت شده باشد، شما میتوانید بصورت اجباری رنگ پوسته ای که خودتان آن را تنظیم کرده اید را برای برنامه های سیستمی و شخص ثالث اعمال کنید. این برنامه از سرویس داخلی مدیریت پوشش اندروید استفاده می کند.

به علت مشکلات امنیتی گوگل، درحال حاضر گوشی های اندرویدی روت نشده از این قابلیت نمی‌توانند استفاده کنند. اما به نظر میرسد این شرکت قصد دارد تا ویژگی مذکور را به اندروید ۱۲ بصورت رسمی اضافه کند.

بعلاوه، گفته شده که این نسخه از اندروید به کاربر پیشنهاد رنگ بندی های مختلف را با توجه به تصویر زمینه گوشی به آن میدهد. این ویژگی باعث می شود که با تغییر تصویر پس‌زمینه، رنگبندی تمام برنامه های سیستمی و غیر سیستمی نیز بدون هیچ مشکلی با توجه به رنگ تصویر انتخاب شده، تغییر کند.

نسخه های آزمایشی اندروید ۱۲ بزودی برای گوشی های گوگل پیکسل در دسترس خواهند بود که سرنوشت پوسته های تیره و روشن سیستم عامل اندروید را بطور کامل دگرگون خواهد کرد.

ارسال نظر